جهان

آمریکا ۳۰۰ میلیون کمک نظامی به پاکستان را نمی پردازد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

وزارت دفاع آمریکا سه صد میلیون کمک نظامی به پاکستان را نخواهد پرداخت.

بازی دو گانه و استفاده ابزاری پاکستان از شورشیان برای حصول اهداف راهبردی اش، روابط میان واشنگتن و اسلام آباد را در یک دهه گذشته تیره ساخته است.

آمریکایی ها به این باور شده اند، که اسلام آباد تمایلی به اقدام علیه گروه های دهشت افگنی مثل طالبان افغان و شبکه حقانی ندارد و به همین خاطر، کنگره آمریکا برای نخستین بار سه صد میلیون دالر کمک نظامی به پاکستان را مشروط ساخته است.

تا هنگامی که وزیر دفاع آمریکا به کنگره اطمینان ندهد، که پاکستان علیه شبکه حقانی اقدام لازم کرده است، این کمک به پاکستان پرداخته نمی شود.

آدم استمپ، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا می گوید: “این کمک به دولت پاکستان حالا پرداخته نمی شود، بخاطریکه وزیر دفاع آمریکا تا کنون تایید نکرده است، که پاکستان اقدام کافی در برابر شبکه حقانی کرده است.”

نخست وزیر پاکستان در نشست سفیران آن کشور پذیرفته است، که مشکلاتی مورد نگرانی در آن کشور وجود دارد.

نواز شریف، نخست وزیر پاکستان می گوید: “من هم می خواهم، مشکلاتی که در پاکستان است بطرف حل شدن برود نه اینکه بیشتر یا پیچیده تر شود، موارد مورد نگرانی که وجود دارد، پاکستان حتماً یک کاری خواهد کرد، پاکستان از کشور های دیگر هم می خواهد که به نگرانی های اسلام آباد رسیده گی کنند.”

این در حالیست، که واشنگتن به تازگی گروه جماعت الاحرار را شامل گروه های دهشت افگن جهانی ساخته و تحریم ها و مسدودیت دارایی ها را بر این گروه وضع کرده و معامله با آنها ممنوع شده است.

دفتر سخنگوى وزارت خارجه آمریکا در خبرنامه ای گفته است، جماعت الاحرار که یک گروه جدا شده تحریک طالبان پاکستان است و در منطقه مرزی میان پاکستان و افغانستان مستقر می باشد.

اعلامیه ای وزارت خارجه آمریکا، “جماعت الاحرار دست به انجام حملات متعدد در این منطقه مرزی پاکستان با افغانستان زده و غیر نظامیان، اقلیت های مذهبی، نظامیان و مجریان قانون را هدف قرار داده است، آنها همچنان مسوول کشتار دو کارمند پاکستانی در قنسلگری آمریکا در پشاور در مارچ سال جاری و حمله بر پارک گلشن اقبال در لاهور اند، که بیش از ۷۰ تن را کشت.”

بر بنیاد آمار وزارت دفاع آمریکا، پاکستان بزرگترین دریافت کننده کمک های نظامی و تدارکاتی واشنگتن می باشد و حدود ۱۴ میلیارد دالر از سال ۲۰۰۲ تا کنون از واشنگتن بدست آورده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل