رویداد های اخیر

آگاهان: استفاده نادرست از شبکه های اجتماعی تنش ها را شدت می بخشد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

 

نبود کنترول از شبکه های اجتماعی سبب شده تا افرادی که دانش فرهنگی و سیاسی ندارند، به شخصیت افراد و منافع عمومی بی حرمتی کرده و مسایل قومی را دامن بزنند.

عبدالحمید صفوت، آگاه امور می گوید: “کسانی که اینگونه مطالب را در صفحه های اجتماعی شریک میسازند، باید پاسخگوی مطالب نشر کرده خود باشند”.

آگاهان امور می گویند برای حل این چالش ها باید قانونی وضع شود تا افرادی که از طریق صفحات اجتماعی به مسایل قومی دامن می زنند پاسخگوی مطالب نشر کرده خود باشند.

نورآغای شریفی، استاد دانشگاه می گوید: “باید قانونی وجود داشته باشد که آزادی ها مشخصا وجود داشته باشد ولی اگر کسی موارد قومی را دامن میزند در مقابل آن پاسخگو باشند”.

کاربران صفحات اجتماعی می گویند، شماری زیادی کسانی که از این شبکه ها استفاده می کنند سواد کافی ندارند و نمیدانند که مطالب نشر شده شان سبب ایجاد تنش در میان مردم می شود.

اسما، باشنده شهر مزار شریف می گوید: “درخواست من از تمام کاربران صفحات اجتماعی این است که خواهشا” مطالب را که نوشته میکنند، به پیامد آن توجه داشته باشند”.

هرچند آگاهان امور در بلخ می گویند کسانی که با استفاده از صفحات اجتماعی مسایل قومی را دامن میزنند، افراد کم سواد هستند و به مسایل سیاسی آگاهی ندارند.

اما در اکثر موارد دیده می شود که فعالان مدنی و حتی نماینده های مردم در صفحات خود مسایل قومی را دامن میزنند و هیچ کنترولی از این موارد وجود ندارد.

Trending

خروج از نسخه موبایل