خبرهای تازه

آیا تماس حکومت با گروه طالبان بار دیگر قطع شده است؟

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

سخنگوی گروه طالبان می گوید که پس از اختلاف ها برسر رهایی زندانیان هیچ تماسی با حکومت ندارند.

ولی یک عضو گروه تماس حکومت می گوید که تلاش ها جریان دارد تا با برداشته شدن این اختلاف ها بار دیگر تماس ها با طالبان برای فراهم شدن مذاکرات میان افغانی ازسرگرفته شود.

امین الدین مظفری، عضو گروه تماس حکومت، چنین می گوید: “به گونه جدی قطع نشده، اما تلاش میشه که با رفع برخی اختلاف ها این تماس ها از سرگرفته شود”.

پس از اختلاف های گروه تماس حکومت با طالبان برسر رهایی زندانیان، اکنون منابع از قطع شدن تماس میان طالبان و حکومت خبر میدهند. تماس های که با میانجی گری امریکا و قطر فراهم شده بود.

حکومت افغانستان در چهارمین مرحله رهایی زندانیان طالب، ۷۱ تن دیگر ازین زندانیان را آزاد کرده است؛ با این وجود شمار طالبان رها شده از زندان، به ۴۳۲ تن میرسد و ۶۱ زندانی هم از سوی طالبان رها شده اند؛ اما درسوی دیگر در یک شبانه روز بیشتر از ۲۰ نیروی امنیتی در حملات طالبان در ولایت های لوگر، سرپل و بخش های دیگر کشور، جان باخته اند.

در سوی دیگر، در میان جنگ و صلح، برخی نهادهای حامی رسانه ها در طرحی بر حفظ و پشتیبانی از آزادی بیان در تمامی مراحل مذاکرات صلح تاکید دارند.

نجیب شریفی، ریییس اجرایی کمیته مصئونیت خبرنگاران، گفت: “این طرح سه مرحله دارد که برحفظ و حراثت از آزادی بیان در تمامی مراحل مذاکرات صلح تاکید دارد”.

اختلاف اصلی هنگامی بمیان آمد که طالبان نخست خواهان رهایی ۱۵ عضو ارشد این گروه از زندان شدند – چیزی که حکومت گفته ازمیان این ۱۵ تن ۵تن شان در حملات مرگبار از جمله شاه شهید، چهار راه زنبق، هوتل انترکانتیننتال، و ده ها حمله دیگر، دست داشته اند.

Trending

خروج از نسخه موبایل