رویداد های اخیر

ابراز نگرانی نماینده خاص اتحادیه اروپا از زمستان پیش رو در افغانستان

Published

on

(Last Updated On: میزان ۱۹, ۱۴۰۱)

نماینده خاص اتحادیه اروپا در امور افغانستان با ابراز نگرانی از زمستان پیش رو در افغانستان خواستار کمک‌های بشردوستانه به مردم این کشور شد.

توماس نیکلاسن نماینده‌ خاص‌ اتحادیه‌ اروپا برای افغانستان همزمان با بازگشت از کابل به بروکسل گفته است که اروپا متعهد است تا افغانستان را در تصمیم‌گیری‌های بین‌المللی حفظ کند.

او به امارت اسلامی یادآوری کرده است که زمان کوتاه است و امارت اسلامی نیز باید اقدام کند.

نیکلاسن در رشته‌ توئیتی نوشته است که در کابل با فعالان زن، نمایندگان جامعه مدنی، قضات سابق، کارشناسان حقوقی و مقامات امارت اسلامی دیدار کرده است.

نماینده خاص اتحادیه اروپا برای افغانستان نوشته است که افغانستان زمستان سختی را پیش رو دارد و از درخواست بشردوستانه سازمان ملل تنها بودجه ۴۵ درصد آن تأمین شده است.

نیکلاسن از چین، روسیه و سازمان همکاری اسلامی خواستار کمک‌های بشردوستانه به افغانستان شد.

همچنان نماینده‌ خاص اتحادیه‌ اروپا گفته است که امارت اسلامی باید به افزایش تعداد حملات تروریستی در افغانستان پاسخ دهند.

توماس نیکلاسن گفت امارت اسلامی موظف است از همه‌ مردم افغانستان محافظت کند و عاملان آن را براساس یک روند قانونی به عدالت بسپارد.

به‌گفته نیکلاسن، امارت اسلامی همچنین باید از استفاده از خاک افغانستان برای تهدید سایر کشورها جلوگیری کنند.

این در حالی است که با گذشت بیش از یک سال از روی کار آمدن امارت اسلامی در افغانستان تا کنون هیچ کشوری امارت اسلامی را به رسمیت نشناخته است.

مبارزه با تروریسم، احترام به حقوق بشر بخصوص زنان و دختران و تشکیل دولت فراگیر و همه شمول شروط کشورها برای به رسمیت شناختن امارت اسلامی است.

Trending

خروج از نسخه موبایل