اخبار ساحوی

اتاق تجارت و صنایع: جلو اخاذی های غیر قانونی در شش ولایت کشور گرفته شده است

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

مسئولان در اتاق تجارت و صنایع می گویند که کمیسیون توظیف شده از سوی رییس جمهور کرزی برای جلوگیری از اخاذی های غیرقانونی از تجار، توانسته است جلو اخاذی ها را در شش ولایت کشور بگیرد.

این کمیسیون چندی قبل بدنبال شکایت های زیاد از اخاذی های غیر قانونی در شاهراه ها و شهرهای کشور، از سوی رییس جمهور کرزی ایجاد گردید.

اکنون مسئولین اتاق تجارت و صنایع می گویند که این کمیسیون در شش ولایت مرکزی و شمالی کشور کار خود را موفقانه انجام داده و در سایر ولایات نیز این روند جریان دارد.

قربان حقجو رییس هیئت عامل اتاق تجارت و صنایع گفت که جلوگیری از اخاذی های غیرقانونی برنرخ مواد در بازار تاثیر گذار است و باعث کاهش قیمت ها خواهد شد.

اخاذی های غیرقانونی بنام شهرداری ها و حق العبور از مشکلات جدی فرا راه تاجران بود که به گفته آنان هنگام انتقال کالاهای تجاری شان مجبور بودند مبالغ زیادی را تحت این عناوین مصرف کنند.

به گفته مسئولان اتاق تجارت اکثر پول هایی که به گونه غیرقانونی از تجار اخذ می گردد در خزانه دولت سرازیر نمی شود و افراد  و حلقات خاص از آن استفاده های شخصی می کنند.

از سویی هم مسئولان این اداره می گویند که نمایندگان برخی از ادارات ذیربط در گمرک ها سبب ایجاد مشکلات برای تاجران می گردند.

خان جان الکوزی معاون اتاق تجارت وصنایع می گوید که بروکراسی پیچیده این ادارات، زمینه گسترش فساد مالی واداری را در گمرکات فراهم می آورد.

Trending

خروج از نسخه موبایل