اخبار ساحوی

اتاق تجارت: پاکستان در داد و ستد تجارتی همیش در برابر بازرگانان افغان مشکل ایجاد می کند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

وزارت تجارت تلاش دارد تا روابط تجارتی با پاکستان وسعت یابد. معین وزارت تجارت می گوید: در سفر رییس جمهور به پاکستان تفاهم شده بود تا داد و ستد میان دوکشور سالانه به پنج میلیارد دالر برسد که برای رسیدن به این هدف تلاش ها جریان دارد.

 اما اتاق تجارت اتکای معاملات تجارتی به پاکستان را انحصار تجارتی دانسته می گوید: این روابط با دیگر کشور های همسایه نیز وسعت یابد.پس از سفرهیت افغانی به پاکستان زیر نظر وزیر مالیه اکنون وزارت تجارت از تلاش ها برای توسعه ی داد و ستد میان دو کشور خبر می دهد. بر اساس تفاهم صورت گرفته تا دوسال دیگر باید داد و ستد میان افغانستان و پاکستان به پنج میلیارد برسد.

معین وزارت تجارت مزمل شینواری ميگویند:

«ما تلاش داریم تفاهم صورت گرفته در سفر رییس جمهور غنی به پاکستان عملی شود. زمان قرار داد اپتا هم تکمیل شده و ما به پاکستان خبر داده ایم که اگر مشکلات حل نشود قرار داد دوباره تمدید نمی شود

اما اتاق تجارت این پالیسی حکومت را نقد کرده می گوید: اتکای تجارتی به یک کشور به معنا انحصار است که زیان آورمی باشد. این اتاق خواهان توسعه ی تجارت با دیگر همسایه ها نیز است.

سخنگوی اتاق تجارتصیام پسرلی ميګويند:

«سکتور خصوصی نمی خواهد تا با پاکستان روابط تجارتی بشتر داشته باشد و اسلام آباد همیشه فشار های سیاسی وارده بر خود  را از طریق فشار آوردن به تجار افغان می کشد.حکومت باید بجای پاکستان بدیلی را برای تجار جستجو کند

به باور اتاق تجارت، پاکستان در داد و ستد تجارتی همیش در برابر بازرگانان افغان مشکل ایجاد می کند و بجای این پاکستان کشور های آسیای مرکزی بدیل خوب است. 

Trending

خروج از نسخه موبایل