خبرهای تازه

اتحادیه اروپا عمده ترین ماموریتش را تامین صلح در افغانستان عنوان کرد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

اتحادیه اروپا برای گسترش فعالیت هایش در افغانستان دو نماینده گزیده است.

این اتحادیه قصد دارد تا در چهارچوب راهبرد تازه اش برای افغانستان، بین کشور های منطقه و همسایه برای صلح و پایان منازعه افغانستان اجماعی را شکل دهد و دریچه برای پایان خشونت ها دریابد.

رولاند کوبیا نماینده جدید و ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان امروز در یک نشست خبری در کابل گفت: “ماموریت من این است که در سطح منطقه و جهان جنگ و صلح را پیش ببرم و اجماع را در منطقه در باره صلح ایجاد کنم. برخی کشور ها استند که میخواهند در روند صلح نقش داشته باشند و وظیفه من این است که با آنها گفتگو کنم و هماهنگ بسازم. “

اتحادیه اروپا باور دارد که راهبرد این اتحادیه و راهبرد امریکا برای افغانستان خوشبینی ها را برای تغییر وضعیت بیشتر ساخته است. گفتگو با پاکستان روی منازعه افغانستان، هدف دیگر اتحادیه اروپا است.

نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان تاکید می ورزد که پاکستان نیز به جای تخریب، با افغانستان همکاری کند. او همچنان از کشور های منطقه و جهان می خواهد که از رقابت در افغانستان خودداری کنند.

آقای کوبیا افزود: “اتحادیه اروپا برای رقابت با هیچ کشوری در افغانستان حضور ندارد از جامعه جهانی هم آرزو داریم که برای بهبود وضعیت کار کنند و از رقابت خودداری کنند.”

اتحادیه اروپا می گوید مبارزه با هراس افگنی در افغانستان اولویت اش است و با کابل برای دستیبانی به صلح و توسعه هم بازو خواهد ماند.

گزارشگر: باعث حیات

Trending

خروج از نسخه موبایل