تجارت

اتحادیه اروپا نزدیک به سه میلیون یورو به افغانستان کمک اعلام کرد

Published

on

(Last Updated On: حمل ۱۷, ۱۴۰۰)

اتحادیه اروپا امروز (سه شنبه، ۱۷ حمل) اعلان کرده که برای کاهش بدهی و تعهد افغانستان برای رسیدن به اهداف توسعه پایدار ۲،۹ میلیون یورو به این کشور کمک میکند.

اتحادیه اروپا در یک اعلامیه گفته که شیوع ویروس کرونا پیامدهای شدید صحی، اجتماعی و اقتصادی در جهان به ویژه در افغانستان وارد کرده است.

این اتحادیه افزوده است که قبل از شیوع ویروس کرونا سطع بدهی در چندین کشور بالا بود و حالا در معرض خطر ناپایدار قرار دارد.

در اعلامیه اتحادیه اروپا آمده است که” در نتیجه بحران  ناشی از محدودیت در فعالیت‌های اقتصادی و تجارتی افغانستان مجبور است با کاهش شدید درآمد مقابله کند.

در حالیکه مصارف صحی و اجتماعی افزایش یافته، اما درآمدهای مالیاتی از ماه اپریل تا ماه می سال ۲۰۲۰ حدود ۴۰ درصد کاهش یافته اند.”

این اعلامیه افزوده است که” حکومت افغان توانست تا برای دفع کسر بودجه از صندوق بین المللی وجهی پول در جریان بحران پول قابل ملاحظه قرض بگیرد. باوجودیکه سطه بدهی افغانستان پایین است، اما سطح درآمد مالی باعث افزایش آسیب پذیری میشود.”

آرنوت پاولس، معاون اتحادیه اروپا در کابل در این باره میگوید که “اعلان امروز برای افغانستان یک خبر خوب است، زیرا این بودجه در پاسخ به شیوع ویروس کرونا باعث تقویت خدمات صحی، اجتماعی و اقتصادی خواهد شد.”

او افزود:” برعلاوه این کمک اتحادیه اروپا برای افغانستان کمک دوجانبه از طریق واکسین کواکس نیز فراهم کرده است تا این کشوربا شیوع ویروس کرونا مبارزه کند.”

این کمک اتحادیه اروپا باعث ثبات اقتصاد بزرگ افغانستان خواهد شد.

این کمک اتحادیه اروپا در حالی صورت میگیرد که این اتحادیه وکشورهای دیگر از عملکرد حکومت در سال ۲۰۲۰ ارزیابی میکند.

براساس گزارش‌ها از آغاز شیوع ویروس کرونا تا حال این اتحادیه به حکومت افغان ۱۴۷ میلیون یورو کمک کرده تا بحران صحی را دفع و به نیازمندان کمک‌های بشری فراهم کند.

در کنار این اتحادیه اروپا ۵۰۰،۰۰۰ دوز واکسین کواکس را نیز به افغانستان کمک کرده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل