اخبار ویژه

اتمر به مشکلات افغان‌ها در تاجیکستان رسیدگی می‌کند

Published

on

(Last Updated On: سنبله ۲۹, ۱۳۹۹)

محمد حنیف اتمر سرپرست وزارت امور خارجه کشور با شماری از نمایندگان مهاجران، محصلان و تاجران در شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان دیدار کرد.

وزارت امور خارجه در اعلامیه ای گفته است در این نشست که شام جمعه ۲۸ سنبله برگزار شده بود، نماینده‌گان افغان‌ها روی موضوعات گوناگون با سرپرست وزارت خارجه گفتگو کردند و مشکلات‌شان را با سرپرست وزارت خارجه مطرح کردند.

در اعلامیه آمدهاست: “رسمی‌شدن لیسه سامانیان در چارچوب وزارت معارف، رسیدگی به مشکلات رفت‌وآمد دانشجویان در دوران کرونا، و رفع موانع سرحدی برای انتقال آسان کالاهای تاجران عمده‌ترین مسایل مورد بحث این نشست بودند.”

در همین حال سرپرست وزارت خارجه به سفیر افغانستان در شهر دوشنبه هدایت داد تا در مورد رفع مشکلات شان در تفاهم با مرکز رسیدگی جدی صورت گیرد.

آقای اتمر وعده سپرد تا مسایل یاد شده را خودش از کابل پیگیری کند.

بر اساس اعلامیه: “آقای اتمر دستآوردهای سفرش به کشور دوست تاجیکستان صحبت‌های همه‌جانبه داشت و نقش افغان‌های مقیم تاجیکستان را در تقویت هرچه بیشتر روابط دوجانبه میان دو کشور دوست و هم‌تاریخ و هم‌فرهنگ ارزنده خواند.”

آقای اتمر آموزش و تحصیل را مهم‌ترین عامل صلح و ثبات و آبادی در کشور دانست و از محصلان افغان خواست تا پس از تحصیل علم و دانش، به‌ کشور برگشته و در پیشرفت و ترقی کشور سهم فعال بگیرند.

Trending

خروج از نسخه موبایل