رویداد های اخیر

اتمر: طالبان با وجود تکمیل روند رهایی زندانیان به تعهدات شان عمل نکردند

Published

on

(Last Updated On: میزان ۱۱, ۱۳۹۹)

محمد حنیف اتمر سرپرست وزارت امور خارجه کشور میگوید که طالبان با وجود تکمیل روند رهایی زندانیان به تعهدات شان عمل نکردند.

وزارت خارجه کشور در اعلامیه گفته است که آقای اتمر به سفیران سازمان همکاری شانگهای در مورد تحولات مثبت مربوط به روند صلح، از جمله آغاز مذاکرات مستقیم، اجماع ملی در مورد آشتی و حمایت بین المللی از روند صلح افغانستان، در اظهارات نمایندگان کشورهای مختلف در مراسم افتتاحیه مذاکرات صلح افغانستان در دوحه جزییات ارایه کرده است.

آقای اتمر روز گذشته در دیدار با سفیران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای با چالش ها و موانع فرا راه پیشرفت گفتگوهای صلح افغانستان از جمله افزایش سطح خشونت و تاخیر در توافق روی اجندای مذاکرات اشاره کرد.

آقای اتمر با اشاره به سطح بالای خشونت ها در کشور خواستار تشکیل «مکانیزم عدم درگیری» با هدف کاهش و نظارت بر خشونت‌ها شده است.

سرپرست وزارت خارجه گفته است که چنین میکانیزمی بین حکومت و طالبان توافق شده بود.

آقای اتمر همچنین در مورد ابتکار دولت برای جستجوی تعامل حیاتی سازمان کنفرانس اسلامی در مذاکرات صلح افغانستان، به ویژه در امر ارایه توصیه های اسلامی متخصصان به طرف های مذاکره، صحبت کرد.

سرپرست وزارت امور خارجه تاکید کرده است که “همکاری های منطقه ای و بین المللی برای دستیابی به یک کشور قابل قبول که از منافع مشترک امنیتی ما محافظت کند” حیاتی است.

سفیران سازمان همکاری شانگهای نیز از آغاز مذاکرات میان حکومت و طالبان اعلام حمایت کردند.

بر اساس اعلامیه وزارت خارجه: ” آنها دستاوردهای مردم و دولت افغانستان در طول ۱۹ سال گذشته را ستودند و بر تعهد خود برای حفظ آنها تاکید کردند.”

Trending

خروج از نسخه موبایل