خبرهای تازه

اتهامات بی سابقه عطا محمد نور به آدرس حکومت

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

عطا محمد نور در پی انتقاد های تند رییس جمهور از شکل گیری ایتلاف برای نجات افغانستان مقام های حکومتی را به دزدی متهم می کند و می گوید که دزد کسانی استند که قدرت دارد و شریک قرار داد های میلیونی استند.

عطا محمد نور گفت: “چوکی ها خرید و فروش می شوند دزد آنانی استند که قدرت دارند و تدارکات پیش شان است. اونا دزد استند”.

آقای نور روند فعلی حکومتداری را استبداد اداری می خواند و آنچه که خاموشی رییس اجرایی در برابر سرکوب معترضان می خواند را شرم آور و برای چند کرسی و معاش می داند.

او میگوید: ”وزیران و نهاد های دولتی جز یک حلقه کوچک صلاحیت ندارند”.

اقای نور همچنان تاکید می کند که مذاکره با ارگ را کنار گذاشته و امروزه چوکی ها در حکومت خرید و فروش می شوند و میلیون ها دالر در قراردادی های دولت از سوی مقام های دولت دستبرد زده می شود.

آقای نور در باره ایتلاف نجات برای افغانستان می گوید که تصمیم برای اعلام موجودیت ایتلاف در کابل را پس از رایزنی با مردم خواهند گرفت.

نور که تازه در یک ایتلاف جدید میان معاون اول ریاست جمهوری و معاون دوم ریاست اجرایی پیوسته هشدار میدهد که نمی گذارد پرونده جنرال دوستم سیاسی شود. 

والی بلخ همچنان از کشور های جهان می خواهد که در مسایل افغانستان طرف واقع نشوند. این مقام حکومتی همچنان می گوید : در صورت نیاز از کشور های بیرونی درخواست حمایت خواهد کرد.

اما پاسخ حکومت در برابر این اظهار این است که منصفانه قضاوت کنید .

  تنش های سیاسی آنهم در میان رهبران حکومت اوضاع در کشور  را که سخت از تهدید تروریزم رنج می برد با چالش جدیتر رو به رو کرده است و آگاهان ادامه این وضعیت را سقوط نظام که در پرتگاه نیستی قرار دارد پیشبینی می کنند. 

Trending

خروج از نسخه موبایل