اخبار ساحوی

اتهام کشته شدن ده ها غیر نظامی در حمله نیروهای افغان بر پناهگاه طالبان در هلمند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

در پی یک عملیات نیروهای افغان بر یک پناهگاه جنگجویان طالب در ولسوالی موسی قلعه هلمند 40 تن جان باخته و 10 تن دیگر زخمی شده اند.

عملیات شب دوشنبه در ولسوالی موسی قلعه ولایت هلمند که در اداره طالبان است انجام شده است.

وزارت دفاع ملی با نشر خبرنامه ای گفته است که این عملیات بر ضد طالبان انجام شده که در آن 22 طالب خارجی جان باخته و 14 تن شان بازداشت و یک انبار مهمات آنان از بین برده شده است.

وزارت دفاع گفته است که در میان بازداشت شده گان 5 تروریست پاکستانی و یک بنگله دیشی نیز شامل اند.

اما اعضای شورای ولایتی هلمند می گویند که به اساس معلومات آنان عملیات در یک مراسم عروسی انجام شده و قربانیان آن به شمول زنان و کودکان غیر نظامیان اند.

عبدالمجید آخند زاده عضو شورای ولایتی هلمند می گوید:”دراین عملیات 10 تن زخمی شده اند که به شفاخانه ایمرجنسی انتقال یافتند و 40 تن دیگر به شمول اطفال و زنان کشته شده اند.”

سخنگوی والی هلمند نیز گفته است که این حمله بر گروه طالبان انجام شده که در کنار کشته شدن شماری از طالبان به شمول یک فرمانده آنان به نام فرهاد، 14 تن شان نیز زخمی شده اند.

عمر زواک سخنگوی والی هلمند می گوید: “دیشب نیروهای ویژه عملیاتی را در منطقه تخت پول ولسوالی موسی قلعه انجام  دادند که در این عملیات 14 مخالف مسلح به شمول شهروندان خارجی و اعضای مهم گروه القاعده کشته شده اند. و چهار زن نیز در این عملیات دستگیر شده اند که به زبان اردو حرف می زنند.”

وزارت دفاع ملی گفته است که در مورد ادعای آسیب رسیدن به غیر نظامیان بررسی می کنند و نتایج آن را با مردم شریک خواهند ساخت.

یک سخنگوی ماموریت حمایت قاطع در کابل ادعای تلفات بلند غیر نظامیان را در این حمله رد می کند و می گوید به باور آنها فقط دو غیر نطامی در این حمله کشته شده است.

به گفته وی ادعای تلفات بلند غیر نظامیان پروپاگند طالبان است و می افزاید که این حمله بر مراسم عروسی صورت نگرفته است.

Trending

خروج از نسخه موبایل