رویداد های اخیر

احتمال بازگشت جنرال دوستم و سرنوشت ایتلاف نجات افغانستان

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

بازگشت جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری موردی که در یک سال گذشته هر از گاهی سر خط خبر ها در رسانه ها می شود.

برخی منابع می گویند میان ارگ و جنرال دوستم توافق های صورت گرفته تا این مقام ارشد حکومتی  در ماه جاری به کابل بازگشت کند.

یارمحمد میهن پرست یکی از نزدیکان جنرال دوستم می گوید: “روی برخی موارد با ارگ توافق شده است و به زودی کابل می آید.”

اما پرسش، بازگشت احتمالی جنرال دوستم به کابل با چه قیمت صورت خواهد گرفت؟ آیا آقای دوستم در زمان برگشت با ایتلاف نجات افغانستان به رهبری جمعیت اسلامی و وحدت اسلامی باقی خواهند ماند.

اعضای رهبری این دو حزب تاکید می ورزد که بازگشت جنرال دوستم به اساس درخواست ایتلاف نجات افغانستان از حکومت صورت گرفته است.

عبدالستار مراد عضو رهبری جمعیت اسلامی افغانستان می گوید: “در این شکی نیست که بودن ایشان به ثبات سیاسی کشور مفید است و نبود شان بر عکس اما همکاری میان جنبش، وحدت و جمعیت اسلامی دومدار است.”

پیش از این نیز برخی از اعضای ایتلاف نجات افغانستان از حکومت خواسته بودند تا زمینه بازگشت جنرال دوستم را مساعد سازند.

محمد ناطقی عضو رهبری وحدت اسلامی مردم افغانستان می گوید: “در برگشت جنرال دوستم ایتلاف درخواست های از حکومت داشت و اکنون به این خواست پاسخ ارایه شده است.”

تنش میان جنرال عبدالرشید دوستم و ارگ بعد از ادعای تجاوز جنسی معاون اول ریاست جمهوری بر احمد ایشچی آغاز شد که تا اکنون سرنوشت این ادعا روشن نشده و آقای دوستم در پی این اتهام به ترکیه سفر کرد.

گزارشگر: سمیرا ظفری

Trending

خروج از نسخه موبایل