Connect with us

انتخابات ۹۸

احتمال تأخیر در اعلام نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری

منتشر شده

در

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

احتمال تأخیر در اعلام نتیجه ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری ششم میزان، وجود دارد.

مسئولان در کمیسیون مستقل انتخابات، با اشاره به این موضوع، می‌گویند که هنوزهم بخشی از اطلاعات باقی‌مانده است که باید وارد سرور عمومی شود و امکان دارد که تا ۲ تا ۳ روز نتیجه ابتدایی انتخابات، با تأخیر اعلام شود.

در همین حال، این مسئولان میگویند که تاکنون ۹۵ درصد اطلاعات بایومتریک رأی‌دهندگان وارد سیستم شده است و امکان دارد که تا اخیر امروز(چهارشنبه، ۲۴ میزان) این رقم به ۱۰۰درصد برسد.

با این حال، اطلاعات ۱میلیون و ۶۶۴هزار و ۷۰۰ رأی‌دهنده را وارد ذخیرگاه بایومتریک کرده است. همچنان، ۲۳هزار و ۱۷۶ فورم نتایج را وارد ذخیرگاه مرکزی آرای بایومتریک شده کرده است.

اما پرسش اینجا است که ۲۳۰۰ دستگاه بایومتریک که قرنطین است و شماری از دستگاها هم ناپدید اند، کمیسیون مستقل انتخابات در این باره چه تصمیمی خواهد گرفت؟

مولانا محمد عبدالله، عضو این کمیسیون، میگوید: “اگر کدام چپ یا دیوایس اضافی این جا بیاید چون تمام محلات و مراکز ما ثابت است پیش ما و تعداد رای دهندگان برای ما معلوم است، در جریان این تصفیه و پاکسازی اگر چیزی وارد شده باشد بیرون میشود و قابل انتقال به آرای سالم نیست.”

۹۵ در صد اطلاعات رای دهندگان وارد ذخیرگاه مرکزی شده است و پس از وارد کردن تمامی اطلاعات به این ذخیرگاه مرحله پاکسازی آرا و مقایسه فورم‌های فزیکی و بایومتریکی آغاز می شود .

با این حال یک عضو کمیسیون مستقل انتخابات از  احتمال تاخیر چند روزه در اعلام نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری نیز سخن میگوید.

اورنگ زیب، عضو این کمیسیون، اظهار میدارد: “وظیفه که به دارلانشا سپرده شده بود فعالیت‌ها که مانده انتقال اطلاعات است تحلیل  که تا چند روز می‌توانیم نتیجه را اعلام کنیم اگر تأخیر هم رخ بدهد برای چند روز تأخیر خواهد بود نه برای هفته و یا ماه.”

از سویی هم، ناظران دسته‌های انتخاباتی از شفافیت در روند انتقال اطلاعات به ذخیرگاه مرکزی آرای بایومتریک شده اطمینان می‌دهند.

این در حالی است که انتظار می‌رود با شمارش تنها آرای بایومتریک شده، بخشی از آرای استعمال شده در انتخابات ششم میزان باطل اعلام شوند.

گزارشگر: دیانا صمدی

انتخابات ۹۸

توافق‌نامه سیاسی میان اشرف غنی و عبدالله عبدالله

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

Continue Reading

انتخابات ۹۸

واکنش‌ها به توافق سیاسی غنی و عبدالله

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

Continue Reading

انتخابات ۹۸

توافق سیاسی میان غنی و عبدالله

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!