جهان

احتمال سفر رهبر کوریای شمالی به روسیه برای دیدار با پوتین

Published

on

(Last Updated On: سنبله ۱۴, ۱۴۰۲)

یک مقام امریکایی روز دوشنبه گفت که کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی ممکن است به زودی به روسیه سفر کند تا با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دیدار نماید. این در حالی است که کرملین تلاش می‌کند تجهیزات نظامی برای استفاده در جنگ خود در اوکراین به دست آورد.

به گزارش خبرگزاری اسوشیتد پرس، این مقام که نخواست نام اش فاش شود گفت که ایالات متحده به این باور است که کیم ظرف یک ماه آینده به روسیه می‌رود. این مقام گفت که ایالات متحده دقیقاً مطمئن نیست که این نشست در کجا و چه زمانی برگزار می شود، اما احتمالاً شهر بندری ولادی وستوک در اقیانوس آرام با توجه به نزدیکی نسبی آن به کوریای شمالی میزبان این دیدار خواهد بود.

آدرین واتسن، سخنگوی شورای امنیت ملی امریکا روز دوشنبه خاطر نشان کرد که سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه اخیراً به پیونگ یانگ سفر کرده و تلاش نموده است تا کوریای شمالی را متقاعد کند که مهمات توپخانه ای به روسیه بفروشد.

واتسن گفت: «ما اطلاعاتی داریم که کیم جونگ اون انتظار دارد این گفتگوها ادامه یابد و وارد تعامل دیپلماتیک در سطح رهبران در روسیه شود.»

وی افزود: «ایالات متحده از کوریای شمالی می‌خواهد که مذاکرات تسلیحاتی خود را با روسیه متوقف کند و به تعهدات عمومی پیونگ یانگ مبنی بر عدم ارائه یا فروش تسلیحات به روسیه پایبند باشد.»

شویگو روز دوشنبه گفت که دو کشور ممکن است بازی‌های جنگی مشترک برگزار کنند.

کاخ سفید هفته گذشته اعلام کرد که اطلاعاتی در اختیار دارد که نشان می‌دهد پوتین و کیم پس از دیدار شویگو نامه‌هایی را مبادله کرده‌اند. جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی امریکا گفت که این نامه‌ها «بیشتر در سطح ظاهری» هستند، اما مذاکرات روسیه و کوریای شمالی درباره فروش تسلیحات در حال پیشرفت است.

Trending

خروج از نسخه موبایل