رویداد های اخیر

احتمال سفر رییس جمهور غنی به پاکستان

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

قرار است رییس جمهور غنی به پاکستان برود.

رسانه های پاکستانی گزارش داده اند که آقای غنی در دیدارش با رییس ستاد ارتش آن کشور پذیرفته است که برای بهبود روابط کابل و اسلام آباد از آن کشور دیدن می کند.

در همین حال شماری از آگاهان می گویند رییس جمهور غنی با آجندی قوی با پاکستان برود با جدیدت آن کشور را وادار به قطع پشتیبانی از هراس افگنی کند.

زکریا زکریا، نماینده مردم کابل در مجلس گفت: “خوب است که رییس جمهور برود، ببیند که پاکستان از گذشته اش پشیمان است یا نه، با اشتباهات گذشته ای شان مقاطعه کرده است؟ راه صادقانه هم آن است که منافع پاکستان و افغانستان باشد.”

نصرالله ستانگزی، آگاه روابط بین الملل در مورد اظهار داشت: “مقامات ما باید این را به پاکستان بفهماند که ما دولت مستقل هستیم. باید راهبردش را تغییر دهد. دوم پایگاه های تمویل و تجهیز هراس افگنان را بسته کند.”

در این میان اما شماری دیگر این دید و بازدید را برای کمک به افغانستان چندان اثر گذار نمی دانند.

نور الحق علومی، وزیر پیشین داخله کشور به آریانانیوز گفت: “پاکستان هیچگاه به تعهداتش ایستاده نیست. ضیاع وقت است. این فشار های جهانی است که بالای پاکستان آمده و می خواهد نشان دهد که گویا ما مذاکره می کنیم.”

این سومین سفر رییس جمهور غنی به پاکستان خواهد بود.

در چند روز پسین مقامات امریکایی با پاکستان هشدار داده که اگر دست از حمایت هراس افگنان نبردارد امریکا گزینه های دیگر در برابر اسلام آباد روی دست خواهد گرفت.

گزارشگر: لیدا نیازی

Trending

خروج از نسخه موبایل