خبرهای تازه

احمد ضیاء مسعود از گشت زنی جوانان مسلح در ۱۸ سنبله حمایت کرد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

هفدهمین سالروز ترور احمد شاه مسعود قهرمان ملی کشور در 18 سنبله امسال هم حاشیه های زیاد داشت.

یکی هم تیراندازی های بود که شماری را راهی بیمارستان ها کرد و سبب ترس وحشت در شهر شد.

در یکی از تصویرها دیده می شود که جوانی تصویر رییس جمهور غنی را در کنار وزارت اطلاعات و فرهنگ هدف گلوله قرار میدهد.

اما پیدا کردن رنگ و بوی سیاسی این حرکت جالب است، مثلن احمد ضیاء مسعود برادر قهرمان ملی کشور رفتن رژه نظامی از سوی شماری از جوانان را ستایش کرده و گفته که اگر حکومت در سیاست هایش تغیر نیاورد این حرکت ها در آینده نیز ادامه خواهد یافت.

لطیف پدرام یکی دیگر از پشتیبانان این حرکت بوده است، وی با الفاظ تندتر این حرکت را ایجاد توازن خوانده که به باور وی خواب انحصار گران را آشفته کرد.

مواردی که این چهره نزدیک به قهرمان ملی کشور هم به آنان مهر تایید می گذارد.

عبدالحفیظ منصور، عضو مجلس نماینده گان می گوید: “برای تجلیل از یک شخص رییس جمهور حضور پیدا می کند، اما در روز قهرمان ملی حاضر نمی شود و جهادی ها را کنار میزند، در چنین فرصتی مردم حق دارند، اعتراضات خود را ابراز کنند و به دولت بگویند که روزی از یک طریق قانونی با این رفتار ها مقابله می کنیم.”

منتقدان این حرکت ها را نوع آشوب در شهر میدانند.

رمضان بشردوست، عضو مجلس نماینده گان می گوید: “هر وقتیکه مردم خود را از شر قوم فروشان، شهید فروشان خود و تنظیم فروشان خود، رها سازند، آب شان سرد و نان شان گرم می شود”.

محمد آغا دانشجو می گوید: “در قرن بیست یک دیگر لازم نیست که چنین وحشت ایجاد کنند. ازین جوانان انتظار میرفت که مردم را با شعار های هم پذیری دعوت میکردند”.

عین الدین دانشجوی دیگری می افزاید: “ملت مظلومی که سالهاست در تنور وحشت می سوزد. دیگر لازم نیست که با چنین حرکت ها دوباره ایجاد وحشت بکنند”.

تنها در هژدهم سنبله نیست که پایتخت گواه شلیک های خشونت بار می شود. در روزهای مناسبتی مانند پیروزی کشور در مسابقات ورزشی شهر کابل گواه گشت زنی ها و شلیک ها می باشد که شماری این خوشی شان را از دهن تفنگ شلیک می کنند.

از اثر شلیک های شماری از جوانان در 18 سنبله بیش از 20 تن زخمی شده اند.

نصرت رحیمی، معاون سخنگوی وزارت داخله می گوید: “در پیوند به این رویداد دو صد نفر بازداشت شده اند و پرونده های شان به نهاد های عدلی و قضایی فرستاده شده است.”

این درحالیست که مسوولان بنیاد احمد شاه مسعود همواره این حرکت ها را نکوهش کرده اند.

همزمان در محفل بزرگداشت از هفته شهید در خیمه لویه جرگه به روز یکشنبه، عبدالله عبدالله رییس اجرایی کشور هم شلیک و گشت زنی های خشونت آمیز را ترور دوباره احمد شاه مسعود خواند.

گزارشگر: شاهپور فرهمند

Trending

خروج از نسخه موبایل