خبرهای تازه

اخاذی طالبان از موترهای ذغال سنگ سمنگان

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

پس از آن که ۱۲۰ تن همراه با شصت موتر انتقال ذغال سنگ از سوی مخالفان مسلح دولت در دره صوف ولایت سمنگان به گروگان گرفته شدند، مسوولان این ولایت می گویند که این افراد در بدل پول رها شده اند.

همزمان با این راننده گان می گویند که این گروه از آنان تعهد گرفته است که ماهانه در بدل هر موتر هفت هزار افغانی اخاذی بپردازند.

این راننده گان تاکید می ورزند که روزانه تا دوصد موتر ذغال سنگ بارگیری می کنند.

فدا محمد، راننده موتر باربری می گوید: “مشکلات ما زیاد است. حکومت توجه نمی کند حالی پنج تا شش هزار افغانی از ما مخالفان در هر ماه میخواهند این چه وضعیت است.”

عبدالمتین، راننده دیگری می افزاید: “وضعیت در ولایت سمنگان خراب است و از هر موتری که ذغال سنگ را انتقال میدهیم تا هفت هزار افغانی ازسوی مخالفان خواسته میشود و حکومت در این باره توجه ندارد.”

محمد نعیم، راننده می گوید: “طالبان از ما پول می گیرند و ما مجبور استیم بپردازیم. نه امنیت وجود دارد، نه دیگه و این حکومت چه می کند.”

در همین حال، برخی از نماینده گان مجلس تاکید می ورزند که اگر حکومت به وضعیت امنیتی دره صوف توجه نکند، این ولسوالی به دست مخالفان مسلح دولت سقوط خواهد کرد.

مخدوم عبدال الله محمدی، نماینده مردم سمنگان در مجلس می گوید: “اخاذی ها آغاز شده و ما خوف این را داریم که ولسوالی دره صوف و خصوصآ سرک عمومی دره صوف که به مزار وصل میشود، سقوط کند و مردم به خاطر حل مشکل خود مجبور هستند به طالبان باج بدهند و اگر نه کشته میشوند و تهدید به مرگ می شوند.”

وزارت معادن و پترولیم در باره چگونه گی استخراج معادن ذغال سنگ ولایت سمنگان و چالش های که در این معادن وجود دارد اظهار نظر نمی کند.

Trending

خروج از نسخه موبایل