خبرهای تازه

اخراج والی حکومت از سرپل؛ عبدالله والی جدید تعین کرد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

عبدالله عبدالله رییس اجرایی کشور چهار روز پس از اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری روند معرفی والی ها را در ولایت ها آغاز کرده است.

آقای عبدالله با صدور حکمی محمد نور رحمانی را به جای عبدالقادر آشنا والی سرپل معرفی کرده است و همزمان با این کمال الدین نظامی والی پنجشیر در یک نشست خبری حمایت اش را از دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی به رهبری عبدالله عبدالله اعلام کرده است.  

کمال الدین نظامی والی پنجشیر میگوید: ” از اعلام حکومت همه شمول و قابل قبول برای همه مردم افغانستان حمایت همه جانبه می‌نماییم.”

اعضای دسته انتخاباتی «ثبات و همگرایی» می گویند که روند معرفی والی ها اغاز شده است.

فریدون خوزون سخنگوی این تیم میگوید: “قرار است که والی های دیگر ولایت ها به زودی معرفی شود و اقدامات بعدی نیز در راه است “

در همین حال محمد محقق رهبر حزب وحدت ملی مردم  افغانستان می گوید که اعلان نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری بر صلح صدمه زده است. اگر دسته انتخاباتی مقابل (دولت ساز) دست به تشنج بزنند آنان نیز چیزی برای از دست دادن ندارند.

محمد محقق میگوید: “اگر تشنج کردند؛ ما کسانی هستیم که در چهل سال جهاد {خر مان همین بار را برده} باز ما چیزی برای از دست دادن نداریم.”

از سوی هم دسته انتخاباتی «ثبات و همگرایی» از جامعه جهانی خواستار عدالت شده اند.

اسدالله سعادتی معاون دوم این دسته انتخاباتی میگوید: “از جهان که امروز شعار دیموکراسی سر می‌دهند. شعار حقوق بشر سر میدهند، از این ها میخواهیم که جانب دیموکراسی، جانب عدالت، جانب مردم سالاری و جانب آزادی طلبی را بگیرند.”

اما دفتر هیات معاونت سازمان ملل در کابل یا یوناما اقدام دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی برای معرفی والی های جدید را نگران کننده خوانده است.

با این حال ارگان های محل از آنچه راه اندازی «هرج و مرج» گفته است، را پذیرفتنی نمی داند.

سید شاه سقیم سخنگوی ارگان های محل میگوید: “هیچ کس حق ندارد که نظم عامه را مختل  کند و ارزش ملی را زیر پا کند. آنها شناسایی و پیگرد قانونی خواهند شد.”

اما دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی از ادامه معرفی والی  ها در ولایت های دیگر خبر می دهند. همزمان با این هواداران دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی با بر پا کردن رقص و پایکوبی  جشن برپا کرده اند.

Trending

خروج از نسخه موبایل