اخبار ساحوی

اداره امور: وزارت داخله 37 شرکت خصوصی امنیتی را منحل نکرده است

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

مسئولان در اداره امور می گویند که وزارت امور داخله فرمان ریاست جمهوری را در خصوص انحلال شرکت های خصوصی امنیتی به صورت کامل تطبیق نکرده است.

سید احسان طاهری رییس نظارت و ارزیابی اداره امورگفت که  وزارت داخله تاحال تنها کمپنی های کوچک امنیتی را منحل ساخته، در حالیکه 37 شرکت خصوصی امنیتی دیگر در کشور فعالیت دارند.

اما وزارت امور داخله میگوید تمام شرکت های خصوصی امنیتی که امنیت قطار ها را تامین میکردند، منحل شده اند.

صدیق صدیقی سخنگوی وزارت داخله گفت که در حال حاضر تنها برخی شرکت های که مسوولیت تامین امنیت نهاد های دیپلماتیک را بر دوش دارند، منحل نشده اند.

این وزارت تاکید دارد که تا اخیر سال جاری میلادی تمام شرکت های خصوصی امنیتی منحل شده و مسوولیت آنان را نیرو های محافظت عامه این وزارت بر دوش می گیرند.

وزارت داخله قطعه محافظت عامه را در چوکات این وزارت ایجاد کرد که این قطعه پس از لغو شرکت های خصوصی امنیتی تمام مسئولیت های این شرکت ها را بردوش گیرند.

پس از ادعا ها مبنی بر دست داشتن شرکت های خصوصی امنیتی در نا امنی ها، رییس جمهورکرزی با صدور فرمان شماره 62 دستور لغو این شرکت ها را داد.

آقای کرزی با صدور این فرمان اکتفا نکرده و در فرمان شماره 45 که در ماه اسد سال گذشته صادر شد یک بار دیگر به وزارت امور داخله دستور داد تا به زود ترین فرصت تمام شرکت های امنیتی را منحل سازد.

Trending

خروج از نسخه موبایل