تجارت

اداره تدارکات ملی سیستم الکترونیکی را به سکتور خصوصی معرفی کرد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

اداره ملی تدارکات در نشستی سیستم الکترونیکی را به اتحادیه شرکت های ساختمانی معرفی کرد.

این نهاد از همه شرکت های که قرار داد دارند خواسته است تا خود را ثبت این سیستم کنند در غیر آن در آینده نمی توانند در دواطلبی ها اشتراک کنند.

همزمان مسوولان در اداره تدارکات می گویند در سال روان میلادی از قرار داد های دولتی پانزده میلیارد افغانی به بودجه حکومت صرفه جویی کرده اند.

الهام عمر هوتکی، رییس اداره ملی تدارکات می گوید: پس از این همه قرار داد ها برای شفافیت و سرعت با سیستم  الکترونیکی انجام می شود.

دیده بان شفافیت افغانستان ابراز امیداوری می کند که با الکترونیکی شدن سیستم قرار داد های اداره تدارکات زمینه ارایه معلومات به نهاد های مدنی نیز وسعت یابد.

ناصر تیموری، عضو دیده بان شفافیت می گوید: “امیدوار هستیم با ایجاد این سیستم اطلاعات بیشتر در دسترس ما قرار گیرد و از پروژه های بیشتر نظارت کنیم.”

شرکت های ساختمانی نیز با استقبال از سیستم الکترونیکی قرار داد های اداره ملی تدارکات آنرا باعث کاهش فساد و سرعت یافتن کار ها می دانند.

حکیم الله علی زوی، عضو اتحادیه شرکت های ساختمانی می گوید: “اگر این موضوع تطبیق شود، مشکلات تدارکاتی، تطبیق پروژه و مشکلات جریان کار اقدام نیک است.”

به گفته ی مسوولان اداره ملی تدارکات با الکترونیکی شدن سیستم عقد قرار داده کار های آنان سرعت خواهد یافت و شفافیت نیز تامین خواهد شد.

Trending

خروج از نسخه موبایل