خبرهای تازه

اداره شناسنامه های برقی: اختلاف ها بر توزیع تذکره الکترونیکی تا حد زیادی حل شده است

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

اداره توزیع شناسنامه های برقی از پیشرفت ها روی حل اختلاف ارگ و کاخ سپیدار بر سر چگونگی توزیع شناسنامه ها خبر می دهد.

بیش از یک ماه می شود که در ارگ روند بایومتریک شناسنامه های برقی ادامه دارد. تاکنون بیش از ۱۵۰۰ تن اطلاعات شان را ثبت کرده اند اما هنوز هم زمان روشن برای توزیع شناسنامه ها از سوی رییس جمهور نشانی نشده هرچند که اداره توزیع شناسنامه های برقی می گوید آماده گی کامل فنی را برای توزیع شناسنامه ها روی دست گرفته است.

روح الله احمدزی سخنگوی این اداره گفت: “تا به فعلا برای ما چیزی ګفته نشده که رییس صاحب جمهور چی زمانی و به چی تاریخ تذکره خود را اخذ می کند.”

اداره توزیع شناسنامه های برقی می گوید یخ اختلاف ها بر سر چگونگی توزیع شناسنامه ها  میان ارگ و کاخ سپیدار هم تا جای آب شده، اما یک منبع در حکومت می گوید اختلاف روی چالش قانونی شناسنامه ها هنوز هم میان رییس جمهور و رییس اجرایی پابرجاست آنچه که روند توزیع شناسنامه های برقی را متوقف ساخته است.

اما سخنگوی اداره توزیع شناسنامه های برقی بیان داشت:”اختلافات بر سر توزیع تذکره الکترونیکی تا حد زیادی حل شده است.”

از دید سیاست گران، کل مشکل فرا راه توزیع شناسنامه های برقی برخاسته از نبود اراده برای توزیع آن بین حکومتداران است.

صدیق پتمن آگاه سیاسی اظهار داشت:”حکومت خود شان همین موضوع را سیاسی ساختند، وقتی موضوع سیاسی می شود چون حکومتداران متفق نیستند پس از این جنجال ها را دارد.”

هرچند که بار ها زمان برای توزیع شناسنامه های برقی روشن شد اما آب از آب نجنبید حالا پیشرط توزیع این شناسنامه ها هم، برداشته شدن اختلاف ها از راه این روند پنداشته می شود.

Trending

خروج از نسخه موبایل