خبرهای تازه

  اداره شناسنامه های برقی منتظر «هدایت» رییس جمهور است

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

اداره ثبت و احوال نفوس می گوید که وسایل اخذ شناسنامه های برقی را دو روز پیش به ریاست جمهوری برای آغاز رسمی این روند فرستاده است و منتظر هدایت رییس جمهور است.

آغاز توزیع رسمی شناسنامه های برقی، روندی که بار ها از سوی نهاد های مسوول وعده داده شد اما هیچ گاه شهروندان کشور صاحب این سند مهم ملی نشدند.    

اداره ثبت احوال نفوس می گوید، مشکل حقوقی و فنی در برابر این روند وجود ندارد و وسایل توزیع را نیز به ریاست جمهوری برای آغاز فرستاده اند.

روح الله احمدزی، سخنگوی این اداره گفت: “ما آماده برای توزیع این شناسنامه ها استیم چون در این هفته در هماهنگی با اداره شان صحبت ها جریان دارد و هر تاریخ که رییس جمهور بخواهد، ما توزیع خواهیم کرد.”

چگونگی روند توزیع شناسنامه های برقی واکنش عطا محمد نور والی پیشین بلخ را نیز به دنبال گرفته است.

آقای نور می گوید: ” پس از کشمکش ها  ملت به این باور رسید که بدون اختلافات قومی تذکره بگرند اما نمی دانیم به چه دلیل به تاخیر افتاده است.”

در همین حال برخی از اعضای شورای ملی از به تعویق افتادن زمان توزیع شناسنامه های برقی انتقاد می کنند.

فضل هادی مسلمیار، رییس مجلس سنا بیان داشت: ” ما این را تصویب کردیم در کمیته مشترک و مشکل قانونی ندارد پس باید توزیع شود.”

آقای رمضان بشر دوست، عضو مجلس نماینده گان اما گفت که به دلیل کشمش های سیاسی میان رهبران سیاسی، این روند به تغییر افتاده است.

با این حال، ریاست جمهوری در مورد حاضر به پاسخگویی نشد اما اداره ثبت احوال نفوس می گوید  رییس جمهور غنی فورم اخذ شناسنامه را خانه پری کرده و فردا یا پس فردا بایومتریک نیز خواهد شد.

Trending

خروج از نسخه موبایل