جهان

ادامه درگیری میان اسراییل و فلسطین؛ در ۲۴ ساعت گذشته ۴۲ فلسطینی جان باختند

Published

on

(Last Updated On: ثور ۲۷, ۱۴۰۰)

در اثر حمله های هوایی اسراییل بر فلسطین در ۲۴ ساعت گذشته ۴۲ فلسطینی جان باخته اند و خانه های مسکونی زیادی نیز به گونه کامل تخریب شده است.

دبیر کل سازمان ملل متحدو و رییس جمهور امریکا از هر دو طرف خواسته اند که به این جنگ پایان دهند.

جوبایدن رییس جمهوری امریکا میگوید:  “ما معتقدیم که فلسطینی ها و اسراییلی ها بطور مساویانه شایسته زندگی کردن در امنیت، رفاه و دیموکراسی اند. دولت من به همکاری فلسطینی ها، اسراییلی ها و سایر شرکای منطقه ای برای ایجاد یک آرامش پایدار به تلاشش ادامه خواهد داد. “

روز گذشته هر چند نشست شورای امنیت سازمان ملل میان شماری از کشور های بر گزارش شد اما به نقل از شماری از دیپلومات ها ایالات متحده امریکا یک بار دیگر مانع رسیدن اعضای این نشست به اعلامیه مشترک روی مساله فلسطین شد.

وزیر خارجه فلسطین حمله های اسراییل بر  نوار غزه را جنایت بشری گفت و خواستار توقف هرچه زودتر این حمله ها شد، چین و دیگر کشور ها نیز با  حمله های اسراییل را محکوم کردند.

یی وانگ وزیر خارجه چین میگوید: “چین اقدامات خشونت آمیز علیه غیرنظامیان را شدیدا محكوم می كند و یک بار دیگر از طرفین درگیر می خواهد هرچه زودتر اقدامات نظامی و خصمانه را متوقف كرده و اقداماتی را كه باعث بدتر شدن اوضاع می شود، متوقف كنند، از جمله حملات هوایی، حملات زمینی و پرتاب موشک.”

بیش از ۵۵ کشور حمله های اسراییل را بر غیر نظامیان فلسطینی را محکوم کرده اند. اما چند روز پیش نخست وزیر اسراییل گفت که تا زمان نیاز به حمله های نظامی شان بر فلسطین ادامه خواهد داد.

Trending

خروج از نسخه موبایل