اخبار ساحوی

ادامه درگیری ها در بالامرغاب؛ نیروهای امنیتی به کمک فوری نیاز دارند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

شير آقا الكوزی امر امنيت فرماندهی امنيه ولایت بادغيس ميگويد که ولسوالی بالا مرغاب این ولایت سقوط نكرده است.

آقای الکوزی كه هم اكنون در خط اول نبرد در بالا مرغاب حضور دارد ميگويد كه جنگ همچنان ادامه دارد و تا اكنون هيچ نوع كمک زمينی و هوایی برای آنان نرسيده است.

او تاكيد كرد كه نيروهای امنيتی در ولسوالی بالامرغاب، شديدا به حمايت هوایی نياز دارند و از مقام‎های مركزی خواهان ارسال كمک های فوری شده است.

بربنیاد گزارش ها در درگیری‌ها در این ولسوالی نزدیک به ۳۰ سرباز ارتش جان باخته است و چندین سرباز دیگر ناپدید و به اسارت طالبان درآمده اند.

همچنان منایع به آریانانیوز، میگویند که طالبان اداره بخش‌های از ولسوالی را دراختیار گرفته اند. عکس های از نیروهای امنیتی که درشبکه های اجتماعی دست بدست می شود نشان میدهد که شماری ازین نیروها هم به اسارت طالبان درآمده اند.

صدیق الله کاکر، یک تن فعال مدنی در بدغیس میگوید: “جنگ بسیار شدید است و بالاتر از ۵۰ تن از نیروهای ارتش جان باخته اند، و تنها اداره یک کندک ارتش در اداره دولت است. “

در همین حال، شورای امنیت ملی و وزارت دفاع  از رسیدن نیروهای تازه نفس و راه اندازی عملیات زمینی و هوایی به هدف عقب زدن طالبان از بخش های این ولسوالی خبر می‌دهند و می‌گویند که دراین درگیری‌ها تلفات سنگین‌ی به طالبان نیز وارد شده است.

طارق آرین، سخنگوی این شورا می‌گوید: “ضربات زمینی وهوایی برمواضع طالبان دربالا مرغاب جریان دارد وتلفات سنگینی بر این گروه وارد شده ونظامیان درحال پیشروی استند”.

از سویی هم، طالبان در یک اعلامیه ای مدعی شده اند که در این درگیری ها تا هنوز دست کم ۱۲ سرباز جان باخته و این گروه ۲۱ سرباز دیگر را به اسارت گرفته اند.

این در حالی است که طالبان مسلح بالای ولسوالی بالامرغاب ولایت بادغیس حملات گسترده انجام داده اند و از چند روز به این سو درگیری شدید میان نیروهای امنیتی و جنگجویان طالبان در این ولسوالی جریان دارد.

Trending

خروج از نسخه موبایل