اخبار ساحوی

ادامه روند تفتیش و ابطال آراء با حضور ناظرین ملی و بین المللی به پیش خواهد رفت

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

کمیسیون مستقل انتخابات پس از یک وقفه شش ساعته و پس از پا کشیدن ستاد انتخاباتی داکتر عبدالله عبدالله از روند تفیش ویژه و ابطال آراء دو باره بکارش ادامه داد.
مسوولان در این نهاد گفتند که تا بحال ۱۷ هزار و ۲۰۰ صندوق بررسی شده و صندوق¬های باقی مانده را تنها با حضور ناظران ملی و بین المللی تفتیش خواهند کرد.
پس ازتصمیم وپا کشیدن ستاد انتخابات داکترعبدالله عبدالله این کمیسیون با مشوره سازمان ملل به این نتیجه رسیدند که الی برگشت تیم اصلاحات و همگرایی نماینده های تیم تحول و تداوم نیز از این پروسه کنار بروند.
در نشستی که کمیسیون مستقل انتخابات با سازمان ملل برای بیرون رفت از این چالش داشت به فیصله رسیدند که تنها نماینده های سازمان ملل در حضور داشت ناظرین ملی و در همکاری با کمیسیون مستقل انتخابات این پروسه را به پیش خواهند برد.
عبدالرحمن هوتکی، معاون کمیسیون مستقل انتخابات گفت:” با درنظرداشت پشنهادات رهبری کمیسیون مستقل انتخابات وسازمان ملل متحد فیصله به این شد که تیم تحول و تداوم هم در این پروسه الی زمانیکه تیم اصلاحات وهمگرایی دوباره به پروسه بر نمی گردد در این پروسه اشتراک نکنند و پروسه در حضور داشت ناظرین ملی وبین المللی که شامل ناظرین اتحادیه اروپا میباشد به کارش ادامه میدهد”.
کمیسیون مستقل انتخابات دو باره فرمان کار را بدست گرفته و آسوده خاطرتر به ابطال آراهم اقدام می-کند. به تازه¬گی نه هزار و ۷۹۹ رای باطل شده که مربوط به ۳ هزار محل رای دهی¬ست و ۶ هزار رای انتخاب شده دو دسته انتخاباتی هم در همین جمع است.

Trending

خروج از نسخه موبایل