رویداد های اخیر

ادعای ترمپ در مورد گروگان‌های امریکایی در افغانستان اغراق آمیز است

Published

on

(Last Updated On: حمل ۱۲, ۱۴۰۳)

دونالد ترمپ، رئیس جمهور پیشین ایالات متحده، ادعا کرده است که شمار زیادی از شهروندان کشورش در افغانستان گروگان اند، اما یک شبکه تلویزیونی امریکایی این ادعای ترمپ را اغراق آمیز دانسته است.

ترمپ در ویدیویی که از سوی ستاد انتخاباتی اش هفته گذشته منتشر شد، گفته است: «شمار زیادی از امریکایی‌ها هنوز در افغانستان بسر می‌برند، احتمالاً به‌حیث گروگان.»

اما تلویزیون امریکایی «ان بی سی نیوز» به نقل از دو مقام امنیتی امریکا گزارش داده است که تنها دو شهروند امریکایی نزد امارت اسلامی گروگان اند و شهروندان دیگر امریکایی به میل خود در افغانستان زندگی می‌کنند.

یکی از گروگان‌ها رایان کوربت است.

متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا هفته گذشته گفته بود که مقام‌های امریکایی در دیدارهای شان با نمایندگان امارت اسلامی بر رهایی بدون قید و شرط کوربت و سایر امریکایی‌ها تاکید کرده اند.

امارت اسلامی بازداشت دو شهروند امریکایی را تایید کرد

سخنگوی امارت اسلامی تایید کرده است که دو شهروند امریکایی در کشور در توقیف به‌سر می‌برند.

ذبیح الله مجاهد گفته است که دلیل بازداشت این افراد تخلف ورزی از قوانین افغانستان است.

آقای مجاهد افزوده است: «هر کسی که بعد از اخذ ویزه به افغانستان می‌آید به این معناست که آنان می‌پذیرند که قوانین افغانستان را عملی سازند و تخلف ورزی از قوانین نداشته باشند. افغان‌ها هم که به دیگر ممالک می‌روند و خلاف ورزی از قوانین آن ممالک داشته باشند بدون شک که گرفتار می‌شوند.»

Trending

خروج از نسخه موبایل