Connect with us

رویداد های اخیر

ادعای حمایت مالی چین از حمله بر نظامیان امریکایی در افغانستان

منتشر شده

در

(Last Updated On: جدی ۱۱, ۱۳۹۹)

کاخ سفید به اطلاعاتی دست یافته است که نشان میدهد چین به هدف حمله بر نیروهای امریکایی در افغانستان، به افراد غیر دولتی پول پرداخت کرده است.

سی ان ان به نقل از مقام‌های ارشد کاخ سفید گزارش داده است که این اطلاعات از سوی مشاور امنیت ملی امریکا با دونالد ترمپ رییس جمهوری این کشور شریک شده و به زودی همگانی خواهد شد.

در بخشی از این گزارش به نقل از یک مقام کاخ سفید آمده است: “امریکا اطلاعاتی را در مورد انتقال تسلیحات چین به صورت غیرقانونی به افغانستان نیز دریافت کرده است. آمریكا با این اطلاعات با احتیاط رفتار می كند، اما هرگونه اطلاعات یا گزارش مربوط به ایمنی نیروهای آمریكایی چیزی است كه ما آن را بسیار جدی می گیریم.”

چین و حکومت افغانستان تا هنوز درباره این گزارش واکنشی نشان نداده اند؛ اما پیشتر گزارش هایی درباره بازداشت ده شهروند چینی به جرم جاسوسی در افغانستان نشر شده است؛ گزارش‌هایی که حکومت افغانستان آن را تایید نکرده است.

اسماعیل اتیکان عضو مجلس نمایندگان میگوید: “افغانستان میدان رقابت و جنگ کشورهای منطقه شده است.”

از سویی هم  روز چهارشنبه معصوم ستانکزی رییس هیات مذاکره کننده صلح جمهوری اسلامی افغانستان، حضور گسترده گروه‌های مسلح در بخش هایی از بدخشان را نگران کننده دانست.

آقای ستانکزی میگوید: “موجودیت افراد و گروپ های تروریستی خارجی استند که در ولسوالی وردوج، یمگان و بخش هایی از بدخشان حضور گسترده دارند، اگر این تروریست ها اتباع کشورهای همسایه ما باشند، باز یک مشکل دیگر خلق میکنند و جز توافقات همین است که خاک افغانستان نباید تهدید به کشورهای دیگر باشد”.

این در حال است که چند ماه پیش نیز ایالات متحده آمریکا مدعی شده بود که روسیه به گونه مخفیانه از طالبان برای کشتن نیروهای آمریکایی در افغانستان حمایت مالی کرده است؛ ادعای که از سوی روسیه تکذیب شد.

رویداد های اخیر

کرزی: تعلیم دختران «مسئله حیاتی» برای افغانستان است

Published

on

(Last Updated On: ثور ۶, ۱۴۰۳)

حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین کشور در دیدار با حسن کاظمی قمی، سفیر و نماینده خاص ایران، تعلیم دختران را «مسئله حیاتی» برای افغانستان خوانده است.

در صفحه ایکس آقای کرزی آمده که او در این دیدار از همکاری و ایستادگی تهران در کنار مردم افغانستان در مقاطع مختلف و از کمک‌های آن کشور به‌خصوص در بخش تعلیم و اعطای بورسیه‌های تحصیلی برای جوانان افغان ابراز امتنان کرده است.

کرزی همچنان صلح و ثبات را در منطقه به نفع همه دانسته است.

Continue Reading

رویداد های اخیر

ازبیکستان به افغانستان یک محموله کمکی فرستاد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۶, ۱۴۰۳)

یک محموله از کمک‌های بشردوستانه ازبیکستان به مقام‌های محلی ولایت بلخ در بندر تجارتی حیرتان تسلیم داده شد.

مسوولان محلی می‌گویند، این کمک‌ها نزدیک به ۱۶۰ تُن مواد خوراکی که مشمول آرد، روغن، گندم، بوره و گوشت بوده از سوی والی سرخان‌دریای ازبیکستان به والی بلخ سپرده شده است.

والی سرخان‌دریا هدف از ارسال این کمک‌‌ها را حمایت و دست‌گیری از مردم افغانستان بیان کرده و بر گسترش روابطه حسنه میان دو کشور تاکید کرده است.

Continue Reading

رویداد های اخیر

مجاهد: روابط کشورهای جهان با امارت اسلامی با گذشت هر روز در حال گسترش است

Published

on

(Last Updated On: ثور ۶, ۱۴۰۳)

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی با اشاره به سفر‌های شمار زیادی از نمایندگان دیپلوماتیک و هیأت‌های خارجی به‌کشور و هم‌چنان سفر مقام‌های بلندپایه کشور به خارج می‌گوید، امارت اسلامی به‌سطح گسترده پذیرفته شده و مناسبات با امارت اسلامی تأمین بوده و رفت‌آمدها جریان دارد.

آقای مجاهد می‌افزاید، روابط کشورهای جهان با امارت اسلامی با گذشت هر روز در حال گسترش است و بر موثریت آن افزوده می‌شود.

با این‌حال سخنگوی امارت اسلامی تأکید می‌کند که برداشت بعضی‌ها مبنی بر این‌که افغانستان دیگر منزوی شده و اقتصادش درحال خراب شدن است و مناسبات آن با کشورها تأمین شده نمی‌تواند، همه نادرست ثابت شد.

به گفته‌ی آقای مجاهد اکنون معلوم شد که افغانستان هم از نگاه سیاسی و هم از منظر اقتصادی گام‌های صعودی بر می‌دارد و این تلاش‌ها بیشتر شده و تسریع خواهد شد.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!