جهان

ارایه معلومات روسای استخبارات امریکا درباره انعام روسیه به طالبان

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

رییس اداره ی اسختبارات امریکا و رییس سازمان امنیت ملی این کشور برای معلومات دادن در مورد گزارش که روسیه برای قتل هر سرباز امریکایی در افغانستان انعام تعیین کرده است به کنگره این کشور فرا خوانده شدند.

جینا هاسپیل رییس سیا و پاول ناکاسون رییس سازمان امنیت ملی امریکا پشت درهای بسته به نمایندگان کانگرس امریکا معلومات ارایه کرد.

در همین حال رییس مجلس نمانیدگان امریکا خواهان وضع تحریم ها علیه روسیه هستند در حالیکه شماری دیگر به برخورد سختگیرانه ی اداره ترمپ بر روسیه باور ندارند.

نانسی پلوسی رییس مجلس نمایندگان امریکا میگوید: “ما از رییس جمهور ایالات متحده انتظار داریم که حفاظت از نیروهای مان در اولیتش قرار داشته باشد و ما بخاطر که چنین نشده است نا امیدیم و در آخر من خواهان تحریم ها بر استخبارات روسیه هستم”.

پیش ازین گروه طالبان و روسیه این این گزارش را رد کرده بودند اما حالا سخنگوی وزارت خارجه روسیه می گوید که این کشور تنها به حکومت مشروع افغانستان کمک کرده است.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه میگوید: “روسیه فقط به حکومت قانونی افغانستان اسلحه فراهم کرده است. این خوب روشن است. اگر همکاران امریکایی می‌خواهند ‌بحثی داشته باشند مناسب خواهد بود تا از اطلاعات که در باره حمایت استخبارات امریکا از داعش در افغانستان منتشر می‌شود یادآوری شود.”

مقام‌های امریکایی در مورد این اظهارات روسیه هنوز چیزی نگفته اند.

اما پیش از این نیروهای امریکایی در افغانستان و مقام‌های افغان این گونه ادعا ها را بی اساس خوانده و گفته بودند که به سرکوب داعش متعهد هستند و این گروه در بسیاری مناطق افغانستان سرکوب شده و مبارزه در برابر آنان ادامه دارد.

Trending

خروج از نسخه موبایل