جهان

ارتش ایران تمرینات نظامی سالانه برگزار کرد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۱۷, ۱۴۰۰)

تلویزیون دولتی ایران گزارش داده است که ارتش این کشور روز گذشته (یک‌شنبه ۱۷عقرب) تمرینات سالانه را در نزدیکی دهانه خلیج فارس آغاز کرد.

این تمرینات در حالی برگزار می‌شوند که تلاش‌ها برای از سرگیری مذاکرات بین تهران و قدرت‌های جهانی برای احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵، جریان دارد.

محمود موسوی یکی از سخنگویان ارتش ایران در گفتگو با تلویزیون دولتی این کشور گفته است که:” تمرینات نظامی در سواحل ایران در خلیج عمان برای نمایش قدرت و آمادگی نظامی کشور برای مقابله با دشمنان است.”

تلویزیون دولتی گزارش داد که این رزمایش منطقه‌ای از بخش‌های شرقی تنگه هرمز تا بخش‌های شمالی اقیانوس هند و بخش‌هایی از دریای سرخ را پوشش می‌دهد. حدود یک پنجم نفتی که در سطح جهان مصرف می‌شود از طریق آبراه استراتژیک تنگه هرمز در خلیج فارس می‌گذرد.

از سال ۲۰۰۸، زمانی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق امریکا از توافق هسته‌ای خارج شد و تحریم‌های شدید علیه تهران را مجدداً اعمال کرد، رویارویی‌های دوره ای بین ارتش ایران و نیروهای امریکایی در خلیج فارس رخ داده است.

ایران با نقض محدودیت‌های توافق در مورد برنامه هسته‌ای خود واکنش نشان داده است.

این درحالی است که مذاکرات غیرمستقیم بین ایران و دولت جو بایدن، رئیس جمهور امریکا برای احیای این پیمان که پس از انتخاب ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران در ماه جون به حالت تعلیق درآمده بود، قرار است در ۲۹ نوامبر در وین از سر گرفته شود.

Trending

خروج از نسخه موبایل