اخبار ساحوی

اردوغان: رهبر داعش در سوریه توسط نیروهای امنیتی ترکیه کشته شد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۱۱, ۱۴۰۲)

رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهور ترکیه، می‌گوید که نیروهای اطلاعاتی این کشور ابوحسین القرشی، رهبر داعش را در شمال سوریه کشته‌اند.

داعش در نومبر ۲۰۲۲ پس از کشته‌شدن ابو ابراهیم هاشمی قرشی، رهبر قبلی این گروه توسط نیروهای ویژه امریکا در جنوب سوریه، القرشی را به عنوان رهبر خود انتخاب کرد.

اردوغان در مصاحبه با شبکه تلویزیونی تی‌آر‌تی ترک گفت که سازمان اطلاعات ترکیه برای مدت طولانی در تعقیب رهبر داعش بود.

منابع محلی و امنیتی سوریه گفتند که این عملیات در شهر جانداریس در شمال سوریه، که تحت کنترول گروه‌های شورشی مورد حمایت ترکیه است، انجام شده است.

یکی از ساکنان گفت که درگیری‌ها از شنبه تا یکشنبه در حاشیه جانداریس از شب شنبه آغاز شد و حدود یک ساعت طول کشید تا اینکه ساکنان صدای انفجار بزرگی را شنیدند.

این منطقه بعداً توسط نیروهای امنیتی محاصره شد تا از نزدیک شدن کسی به آن‌جا جلوگیری شود.

داعش در سال ۲۰۱۴ مناطق وسیعی از عراق و سوریه را تصرف کرد و ابوبکر البغدادی، رهبر پیشین آن، خلافت اسلامی را در سراسر سرزمینی که میلیون‌ها نفر را در خود جای داده بود، اعلام کرد.

اما داعش پس از مبارزات نیروهای تحت حمایت امریکا در سوریه و عراق و همچنین نیروهای سوری تحت حمایت ایران، روسیه و شبه‌نظامیان مختلف، کنترول خود را بر این سرزمین از دست داد.

با این حال، هزاران شبه‌نظامی باقی‌مانده داعش در سال‌های اخیر عمدتاً در مناطق دورافتاده سوریه و عراق مخفی شده‌اند، اگرچه آن‌ها هنوز هم قادر به انجام حملات ضربه‌ای بزرگ هستند.

ائتلاف تحت رهبری ایالات متحده در کنار ائتلاف تحت رهبری کردها موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) همچنان در حال انجام حملاتی علیه رهبران داعش در سوریه است.

Trending

خروج از نسخه موبایل