رویداد های اخیر

ارسال محموله کمک‌های بشردوستانه به افغانستان

Published

on

(Last Updated On: دلو ۱۹, ۱۴۰۱)

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد با حمایت دولت ازبکستان ۱۲ لاری شامل کمک‌های بشردوستانه به افغانستان ارسال کرد.

رسانه‌های ازبکستانی در تاشکند گزارش داده اند که، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد (UNHCR) با حمایت دولت ازبکستان به افغانستان ۱۲ لاری حامل بیش از ۴۸ هزار تخته کمپل ارسال کرد.

این محموله از طریق مرکز حمل و نقل و لجستیک بین‌المللی چند منظوره در شهر «ترمذ» برای ارائه کمک‌های حیاتی به افراد و نمایندگان دیگر گروه‌های آسیب پذیر مردم در افغانستان در دوران زمستان سخت ارسال شده است.

این محموله از مرکز منطقه‌ای برای لجستیک بشردوستانه کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد که با حمایت دولت ازبکستان در ماه اکتوبر سال ۲۰۲۱ میلادی تأسیس شد، ارسال شد.

فرانک ریموس، مشاور ارشد کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد گفت:«کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد با دولت ازبکستان تمام تلاش خود را برای ادامه ارائه کمک‌های بشردوستانه حیاتی به مردم افغانستان به کار می‌برد.»

وی ادامه داد:«این امر به ویژه در این زمستان سرد بسیار مهم است. در نتیجه با حمایت دولت ازبکستان و شرکای محلی «ترمذ»، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد می‌تواند به طور سریع به رفع نیازهای عاجل زنان، کودکان و مردان در افغانستان کمک کند.»

مرکز ترمذ در جنوب ازبکستان قرار دارد و در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ میلادی ۲۱۷ لاری حامل وسایل مورد نیاز اولیه برای خانواده‌های آواره و آسیب‌دیدگان از آفات طبیعی مانند سیل و زلزله ارسال کرد.

در مجموع، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در سال ۲۰۲۲ میلادی به ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر در تمام ۳۴ ولایت افغانستان کمک‌های مادی و حمایت حقوقی ارایه کرده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل