Connect with us

رویداد های اخیر

ارغندیوال دلیل برکناری اش را مخالفت با قرارداد ۱۸نوع گوشت عنوان میکند

منتشر شده

در

(Last Updated On: دلو ۶, ۱۳۹۹)

عبدالهادی ارغندیوال، وزیر پیشین مالیه در جریان یک نشست خبری میگوید که حلقات خاص در ارگ  سبب برکناری وی شده است.

ارغندیوال در این باره گفت:”حلقات در داخل ارگ است که بخاطر منافع شان کار میکند و نمی گذارند ارغندیوال باشد و من از رییس جمهور تقاضا میکنم پیام بود مستقیم برم میگفت نه حلقات که منافع شان در خطر بود.”

این در حالی است که دو روز قبلررییس جمهور غنی در یک حکم ارغندیوال را برکنار کرد و دلیل برکناری وی را تعلل در جمع آوری عواید، عدم همکاری با هیات مشترک بررسی مقررهای غیر قانونی و ممانعت با این نوع بررسی‌ها، ضعف مدیریتی و عدم تعهد به ارزش‌های حکومت داری خوب عنوان کرده بود.

ارغندیوال یکی از دلیل برکناری وی مخالفت با قراردادهای کمیسیون تدارکات که شامل ۱۸ نوع گوشت به اداره امور و قرارداد تیل به بهای بلند بود، عنوان میکند.

او میگوید: “۱۰ روز قبل کمیسیون تدارکات دایر شده بود درباره قراری دادها بود باز بعدا گفته شد که آیا در مورد قرار داد ها ملاحظات وجود دارد و من به عنوان عضو این کمیسیون گفتم بلی ملاحظات است قرار داد اداره امور که شامل 18 نوع گوشت است چی وجدان وجود دارد بر این قرار داد که عساکر ما در جبهات استند حتا آب نوشیدنی ندارند و این قرار داد بسته شود جناب رییس جمهور که دید رد کرد و دوم اش هم قرار داد تیل بود که در بازار فی لیتر ۳۴ افغانی است اما حدر قرار ۴۱ افغانی بود که مخالفت کردم مخالفت کردیم ما با این تعهد ملی خود به مشکل روبرو می شویم .”

قبل از این یک عضو مجلس نماینده‌گان ادعا کرده بود که اداره امور ریاست جمهوری قرارداد ۱۸ نوع گوشت و ترکاری را به ارزش ۳۰ میلیون افغانی عقد کرده است که واکنش‌های تند را بر انگیخت.

ارغندوال میگوید که هیچ مقرری‌ غیر قانونی در این وزارت صورت نگرفته است وی تاکید می کند که اکنون وزارت مالیه برای سال مالی ۱۴۰۰ هجری شمسی ۳۰ میلیارد افغانی اختصاص داده است و همچنان در اثر کارکرد وی افغانستان توانست در نشست ژینوا کمک‌های جامعه جهانی را نیز بدست اورد.

ارگ تاکنون در مورد اظهارات ارغندیوال چیزی نگفته است.

آقای ارغندیوال از حامیان رییس جمهور غنی در انتخابات ریاست جمهوری گذشته بود.

رویداد های اخیر

کرزی: تعلیم دختران «مسئله حیاتی» برای افغانستان است

Published

on

(Last Updated On: ثور ۶, ۱۴۰۳)

حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین کشور در دیدار با حسن کاظمی قمی، سفیر و نماینده خاص ایران، تعلیم دختران را «مسئله حیاتی» برای افغانستان خوانده است.

در صفحه ایکس آقای کرزی آمده که او در این دیدار از همکاری و ایستادگی تهران در کنار مردم افغانستان در مقاطع مختلف و از کمک‌های آن کشور به‌خصوص در بخش تعلیم و اعطای بورسیه‌های تحصیلی برای جوانان افغان ابراز امتنان کرده است.

کرزی همچنان صلح و ثبات را در منطقه به نفع همه دانسته است.

Continue Reading

رویداد های اخیر

ازبیکستان به افغانستان یک محموله کمکی فرستاد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۶, ۱۴۰۳)

یک محموله از کمک‌های بشردوستانه ازبیکستان به مقام‌های محلی ولایت بلخ در بندر تجارتی حیرتان تسلیم داده شد.

مسوولان محلی می‌گویند، این کمک‌ها نزدیک به ۱۶۰ تُن مواد خوراکی که مشمول آرد، روغن، گندم، بوره و گوشت بوده از سوی والی سرخان‌دریای ازبیکستان به والی بلخ سپرده شده است.

والی سرخان‌دریا هدف از ارسال این کمک‌‌ها را حمایت و دست‌گیری از مردم افغانستان بیان کرده و بر گسترش روابطه حسنه میان دو کشور تاکید کرده است.

Continue Reading

رویداد های اخیر

مجاهد: روابط کشورهای جهان با امارت اسلامی با گذشت هر روز در حال گسترش است

Published

on

(Last Updated On: ثور ۶, ۱۴۰۳)

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی با اشاره به سفر‌های شمار زیادی از نمایندگان دیپلوماتیک و هیأت‌های خارجی به‌کشور و هم‌چنان سفر مقام‌های بلندپایه کشور به خارج می‌گوید، امارت اسلامی به‌سطح گسترده پذیرفته شده و مناسبات با امارت اسلامی تأمین بوده و رفت‌آمدها جریان دارد.

آقای مجاهد می‌افزاید، روابط کشورهای جهان با امارت اسلامی با گذشت هر روز در حال گسترش است و بر موثریت آن افزوده می‌شود.

با این‌حال سخنگوی امارت اسلامی تأکید می‌کند که برداشت بعضی‌ها مبنی بر این‌که افغانستان دیگر منزوی شده و اقتصادش درحال خراب شدن است و مناسبات آن با کشورها تأمین شده نمی‌تواند، همه نادرست ثابت شد.

به گفته‌ی آقای مجاهد اکنون معلوم شد که افغانستان هم از نگاه سیاسی و هم از منظر اقتصادی گام‌های صعودی بر می‌دارد و این تلاش‌ها بیشتر شده و تسریع خواهد شد.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!