خبرهای تازه

ارگ به گزارش «آسیا فوندیشن» از افزایش خوش بینی مردم واکنش نشان داد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

کاخ ریاست جمهوری افغانستان (ارگ) در واکنش به گزارش تازۀ بنیاد آسیا از نظرسنجی این نهاد می‌گوید حکومت وحدت ملی از گزارش‌های تحقیقی، نظرسنجی‌ها و سروی‌های عمومی که در مطاقبت با معیارها و به صورت حرفه‌یی صورت گیرد، استقبال نموده و پیش‌نهادها را با دقت تمام مورد غور قرار می‌دهد.

در گزارش بنیاد آسیا، دیدگاه مردم در پیوند به مسایل چون روحیۀ ملی، امنیت، رشد اقتصادی و اشتغال، پیشرفت و ارائه خدمات، حکومت ‌داری و مشارکت سیاسی، دست‌رسی به اطلاعات و رسانه‌ ها، زنان در جامعه و مهاجرت، به‌ صورت همه‌ جانبه، بازتاب یافته‌ است.

در این گزارش نکات مثبتی مبنی بر افزایش خوشبینی به‌ آینده، رضایت از کار حکومت، افزایش در عواید خانواده‌ ها، مصونیت در انتقاد از حکومت، تاثیر گزاری در تصمیم‌ گیری ‌ها و بهبود در امنیت توسط پولیس، بازتاب یافته ‌است.

همچنان در گزارش به مشکلات چون اشتغال، بیکاری، کاهش در عرضه خدمات مانند برق، مهاجرت، فساد در برخی دستگاه‌ های دولتی نیز اشاره شده‌ است. در گزارش یاد شده در کنار رضایت‌ مندی از حکومت، نفرت مردم از طالبان نیز بازتاب  یافته‌ است.

در اعلامیه ارگ آمده است که حکومت وحدت ملی افزایش در میزان رضایت شهروندان را در گزارش ناشی از اقدمات صورت‌ گرفته در بخش زیربناها، اصلاحات، مبارزه با فساد و اراده سیاسی برای تغییر در شیوۀ حکومت‌ داری می‌داند.

اعلامیه ارگ همچنان خاطر نشان ساخته است که حکومت تلاش دارد تا با اقدامات عملی و اصلاحات همه ‌جانبه در بخش ‌هایی که با چالش مواجه‌ است، در راستای رفع و اصلاح آن اقدام کند.

Trending

خروج از نسخه موبایل