خبرهای تازه

ارگ شرایط حزب جمعیت را نپذیرفته است

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

اعضای حزب جمعیت اسلامی می گویند: فهرستی از پیشنهادات را در برابر پذیرفتن استعفای عطا محمد نور به ریاست جمهوری سپرده اند، اما ریاست جمهوری پاسخ مثبت نداده است.

حفیظ منصور، عضو جمعیت اسلامی افغانستان به روز پنجشنبه به آریانا نیوز گفت: “هنوز حکومت آماده نیست که شرایط حزب جمعیت را بپذیرد، نکته مهم همین است که جمعیت پذیرفته است که آنها به یک شرایطی والی صاحب بلخ از پست اش کنار میرود.”

معرفی والی تازه بلخ به فرمایش جمعیت اسلامی و واگذاری دو وزارت و دو سفارت به جمعیت، شرط های این حزب در برابر کنار رفتن عطا محمد نور گفته شده است.

اما جمعیت اسلامی در رایزنی هایش با ارگ روی این شرط ها، هیچ جایگاه و نقشی برای عبدالله عبدالله رییس اجرایی نگذاشته است. عکس آوازه ها، مقاطعه سیاسی با حکومت هم به عنوان گزینه روی میز جمعیت اسلامی قرار ندارد.

از موج های مخالف حکومت و همسو با عطا محمد نور، حسیب قریشی فرمانده نیروهای نظم عامه در شمال و معاون والی بلخ اعلام همسویی با عطا محمد نور کرده و گفته که در برابر حکومت به دستور آقای نور می ایستد؛ اما وزارت دفاع هشداری به جریان های همسو با آقای عطا دارد.

محمد رادمنش، معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی بیان داشته که “در هر جاییکه منافع ملی افغانستان مطرح باشد در آنجا وزارت دفاع مسئولیت های خود را انجام میدهد”.

در این میان، مهندس داوود والی تازه بلخ تاکنون به کار اش آغاز نکرده و انتظار دستور ریاست جمهوری را برای رفتن به بلخ می کشد اما ریاست جمهوری حاضر نیست در این باره حرف بزند.

گزارشگر: باعث حیات

Trending

خروج از نسخه موبایل