تجارت

ازبیکستان و پاکستان درمورد ساخت راه آهن از طریق افغانستان گفتگو کردند

Published

on

(Last Updated On: جوزا ۱۳, ۱۴۰۲)

عصمت الله ایرگاشف، نماینده ویژه رئیس جمهور ازبیکستان در امور افغانستان با احمد فاروق، سفیر پاکستان در تاشکند درباره ساخت راه آهن ترمز – مزار شریف – کابل – پیشاور گفتگو کرده اند.

وزارت امور خارجه ازبیکستان با نشر خبرنامه ای گفته است که در این دیدار همچنین در مورد وضعیت کنونی افغانستان و تلاش های جامعه جهانی و دو کشور برای گسترش همکاری‌ها بر سر افغانستان تبادل نظر کامل صورت گرفت.

سفیر پاکستان بر نقش چشمگیر ازبیکستان در امر برقراری صلح درازمدت و پایدار در افغانستان و نیز مشارکت این کشور در پروسه های همگرایی منطقه ای تاکید کرد.

نقشه‌ راه ساخت خط آهن ازبیکستان – افغانستان – پاکستان در سال ۱۳۹۹ در تاشکند میان مقام‌های وقت سه کشور امضا شده بود.

طبق یک خبر دیگر، یک شرکت ذوب آهن در ترکیه پیشنهاد داده که این شرکت آماده است تا در بدل مواد معدنی برای افغانستان ریل تولید کند.

سرکان اتامیر، رئیس شرکت ذوب آهن «کاردمیر» در ترکیه در جریان بازدید رئیس اداره خط آهن افغانستان از این شرکت گفته است که تهیه ریل در بدل مواد معدنی در کشورهای دیگر عملی شده و نتیجه مثبت دارد.

ملا بخت الرحمن شرافت، رئیس عمومی اداره خط آهن افغانستان در پاسخ به این پیشنهاد گفته است که روی این پیشنهاد در کابل بحث می‌شود و در صورت توافق دولت افغانستان، به پیش خواهیم رفت.

Trending

خروج از نسخه موبایل