کوید۱۹

ازدحام مبتلایان به کرونا در شفاخانه‌های چین

Published

on

(Last Updated On: جدی ۷, ۱۴۰۱)

همزمان با شیوع مجدد کرونا در سراسر چین، شفاخانه‌های این کشور با هجوم گسترده مریضان و فشار بر کارمندان صحی مواجه شده است.

براساس گزارش رویترز، برخی کارشناسان صحی بین‌المللی معتقدند برداشتن بسیاری از محدودیت‌های کرونایی در چین در پی اعتراضات گسترده مردمی، بدان معنا است که احتمالا روزانه میلیون‌ها نفر به این ویروس مبتلا شده و روند این ابتلا به سرعت گسترش می‌یابد.

براساس گزارش‌ها، شفاخانه بزرگ شهر چنگدو درجنوب غربی چین زیاد ازدحام و مراجعه مریضان مبتلا به کرونا به آن زیاد شده به طوری که براساس اظهارات کارمندان شفاخانه این میزان مراجعه از زمان لغو محدودیت‌ها در تاریخ ۷ دسامبر بی‌سابقه بوده است.

با وجود گسترش موج جدید ابتلا به کرونا در سراسر چین، بانشده‌گان شهرهای بیجنگ و شانگهای از دو روز پیش به محل کار خود بازگشته و زندگی عادی را از سر گرفتند.

براساس این گزارش، متروهای این دو شهر، امروز مملو از افرادی شده که در حال رفتن به محل کار خود هستند و جاده‌ها نیز شاهد ازدحام سنگین موترها است در حالی که کارمندان بخش صحت در حال مبارزه با میلیون‌ها مورد تازه ابتلا به کووید هستند.

همچنین در بحبوحه تردیدها نسبت به اطمینان به مقامات صحی چین و موج فزاینده شیوع این کرونا در پی کاهش محدودیت‌ها، کمیسیون ملی صحت این کشور (NHC) روند انتشار روزانه آمار مبتلایان به کووید ۱۹ را متوقف کرد.

توقف انتشار آمار روزانه مریضان از سوی کمیسیون صحت در حالی صورت گرفته که نگرانی‌ها درباره نبود اطلاعات حیاتی و مهم از زمانی که بیجنگ اقدام به لغو بسیاری از محدودیت‌های دوران کرونا کرده، افزایش یافته است.

در همین حال، شی جین‌پینگ، رئیس جمهور چین در اولین واکنش خود به آمار فزاینده مبتلایان به کووید-۱۹ در این کشور، از مقامات خواست تا جان مردم را نجات دهند.

شی جین‌پینگ در اظهارات خود بیان کرد که در حال حاضر اداره و جلوگیری از کووید-۱۹ در چین در حال روبرویی با یک وضعیت جدید است.

در همین حال نظرسنجی‌های غیر رسمی نشان می‌دهد که موج جدید احتمالا در برخی از شهرها مانند بیجنگ و چونگ‌کینگ به اوج رسیده باشد.

یک نظرسنجی با مشارکت ۱۵۰ هزار نفر از باشنده‌گان ولایت جنوب غربی سیچوان نشان می‌دهد که آزمایش ۶۳ درصد مثبت بوده است.

در حال حاضر، آمار مرگ‌های ناشی از کرونا از زمان کاهش محدودیت‌ها، به صورت رسمی ۶ نفر اعلام شده است.

این در حالی است که کمیسیون ملی صحت چین در راستای کاهش محدودیت‌ها در مرزهای خود که از سال ۲۰۲۰ تا حد زیادی بسته شده‌اند، روز گذشته اعلام کرد این کشور از ۸ جنوری الزام مسافران ورودی به قرنطینه را متوقف می‌کند و دیگر نیاز نیست مسافران ورودی به چین در قرنطینه بمانند.

همزمان با اعلام لغو محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا در چین، امریکا در حال بررسی اقدامات احتیاطی جدید برای مسافرانی است که از چین وارد ایالات متحده می‌شوند.

چین بزرگترین شیوع کووید-۱۹ در جهان را تجربه می‌کند و این وضعیت نگرانی‌هایی را در بین مقامات صحت عمومی در سراسر جهان ایجاد کرده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل