اخبار ساحوی

از سرگیری پرواز های خارجی از میدان بین المللی هرات در اینده نزدیک

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

قراراست تا یک ماه دیگر کار توسعه­ی میدان هوایی بین المللی هرات آغاز شود و پرواز های خارجی از این میدان مجددا از سر گرفته خواهد شد.

 وزیر ترانسپورت و هوانوردی افغانستان که به هرات سفر کرده است از ساخت ترمینال، پارکینگ، برج مراقبت و دیگر تاسیسات تازه در میدان هوایی هرات خبر داد.  

 محمد الله بتاش وزیر ترانسپورت و هوانوردی کشور در کنفرانس خبری با خبرنگاران در هرات گفت که قرار است پس از کار توسعه میدان هوایی بین المللی هرات, پرواز های خارجی نیز  از این میدان صورت گیرد.

به گفته وی قرار است میدان هوایی بین المللی هرات به یکی از میدان­های هوایی معیاری در سطح کشورهای منطقه مبدل می­شود.

 وزیر ترانسپورت و هوانوردی کشور می­گوید، هزینه­ی این پروژه حدود 30 میلیون یورو می­شود که از سوی کشور ایتالیا کمک شده­است.

آقای بتاش می­گوید، چند تن از کارمندان نهادی که مسوولیت تامین امنیت میدان­های هوایی کشور را به عهده­ دارد به هرات آمده و آمادگی­ها برای آغاز پروازهای خارجی گرفته شده­است.

از جهت دیگر محمد اصف رحیمی والی هرات میگوید چند ماه قبل پرواز های خارجی که از میدان هوایی بین المللی هرات به هندوستان, دوبی و پاکستان صورت می گرفت به دلیل مشکلات امنیتی این پرواز ها به حالت تعلیق در آمده بود.

رحیمی میگوید پس از بهبود وضعیت امنیتی هرات قرار است این پرواز ها از سر گرفته شود.

والی هرات تاکید می کند که پرواز های خارجی نیاز اساسی است که باید کار آن از سر گرفته شود.

میدان هوایی بین المللی هرات از میدان­های هوایی بزرگ و قدیمی کشور به شمار می­رود که روزانه شاهد چندین پرواز داخلی است. هرات

Trending

خروج از نسخه موبایل