اخبار ساحوی

از طرح یک حمله گروهی در کابل جلوگیری شد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

امنیت ملی افغانستان طرح یک حمله گروهی که قصد حمله بر شورای ملی، وزارت مالیه، هوتل سرینا و یکی از بخش های امنیت ملی  در شهر کابل را داشتند، خنثی و عاملان این حمله را گرفتار کرد.

این افراد که شمار شان به هفت تن میرسید از چند روز به این سو در منطقه چهلستون شهر کابل در یک خانه جابجا شده بودند.

آنان در تحقیقات از سوی امنیت ملی اقرار کرده اند که افراد مربوط به شکبه حقانی اند و در میرانشاه پاکستان در بخش های هراس افگنی از سوی پاکستان آموزش دیده اند.

شفیق الله طاهری سخنگوی ریاست عمومی امنیت ملی گفت: “در تحقیقات ابتدای افراد باز داشت شده اقرار کرده اند که پس از فراگیری آموزش های هراس افگنی نخست به ولایت خوست، بعداً به ولایت لوگر و سپس به کابل آمده اند”.

در همین حال آقای طاهری از باز داشت یک گروه ده نفری دیگری که قصد انجام حملات انتحاری بر بخش های ولایت قندهار از جمله مقر این ولایت و میدان هوایی را داشتند نیز خبر داد.

به گفته شفیق لله طاهری سخنگوی ریاست عمومی امنیت ملی “پلان سازماندهی و حملات انتحاری این گروه توسط ملا کاتب مشهور به ملا مسافر عضو شورای کویته مربوط گروه طالبان طرح ریزی شده بود”.

در همین حال امنیت ملی یک شرکت خصوصی امنیتی را که میخواست یک تعداد از جنگ افزار های مختلف را بالای یک گروه تروریستی به فروش برساند نیز دستگیر کرد.

سخنگوی ریاست عمومی امنیت ملی گفت: این شرکت خصوصی امنیتی که به صورت غیر قانونی در شهرغزنی فعالیت میکرد، قصد داشت تا جنگ افزار هایش را به یکی از گروه های تروریستی به فروش برساند.

به گفته وی در این دستگیری به تعداد 102 میل کلاشینکوف، 3 میل پیکاه، 150 عدد پرتله ضد مرمی و ساده و مهمات مختلف النوع نظامی از نزد این شرکت بدست آورده اند.

سخنگوی امنیت ملی افزود که، محل تقرر والی و ولسوال های طالبان در شهر پشاور پاکستان است.

امنیت ملی افغانستان همچنان میگوید، این نهاد در چهار ماه گذشته به تعداد 52 شهروند پاکستان را که قصد اعمال تروریستی در افغانستان را داشتند، گرفتار کرده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل