خبرهای تازه

از میلاد پیامبر اسلام در ارگ گرامی‌داشت به عمل آمد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

از سالروز میلاد پیامبر بزرگ اسلام در ارگ ریاست جمهوری و بخش های دیگر کشور گرامیداشت به عمل آمد.

میلاد با سعادت پیامبر گرامی اسلام با حضور شمار زیادی از عالمان دین و مسوولان حکومت در ارگ ریاست جمهوری برگزار شد و کارنامه های رهبر اسلام درباره صلح، برادری و برابری بار دیگر بازگو شد.

رییس جمهور غنی در این مراسم گفت که عامل اصلی ناامنی ها و کشتار که بیشتر از زنان و کودکان قربانی گرفته است، نادیده گرفتن آموزه های اسلام و سیرت نبی است.

محمد اشرف غنی رییس جمهور اظهار کرد: “اگر امروز جنگ جریان دارد و نا امنی ها از مردم قربانی میگیرد و اگر زنان و کودکان با ترس و نگرانی رو به رو اند و در پیشرفت و ترقی هنوز هم موانع وجود دارد، این است که درسی از اسلام و سیرت نبی گرفته نشده و باید نحوه آموزش ما مورد بازنگری قرار گیرد؛ آموزشی که نتواند به تفرقه و دشمنی پایان دهد نتیجه نمیدهد و باید تغییر کند.”

در همین حال شماری از عالمان دین نیز از کارنامه های پیامبر بزرگ اسلام یاد بود به عمل آوردند.

محمود بلیغ یکی از عالمان دین گفت:” باید سیرت نبی در میان مسلمانان رواج پیدا کند و تصمیم گیری ها و قوانین باید از کتاب الله و سنت رسول خدا خارج نباشد.”

محمد هاشم صالحی عالم دین دیگر علاوه کرد که پیامبر خدا مردم را از جهالت نجات داد و بزرگترین درس دین اسلام نیز «وحدت» است.

محمد فرزند عبدالله در سال ۵۷۰ میلادی چشم به جهان گشود. وی در سن چهل سالگی به پیامبری معبوث شد و علیه بت پرستی، زنده به گور کردن دختران، فاصله های طبقاتی و ناهنجاری های اجتماعی آن دوران مبارزه کرد. امروزه ۱.۸ میلیارد تن پیرو وی اند و برای میلیون ها مسلمان و غیر مسلمان الگویی از یک انسان کامل شده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل