اخبار ساحوی

از کمک های امریکا برای بازسازی افغانستان باید نظارت جدی شود

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

کمک های امریکا برای بازسازی افغانستان ، بدون نظارت بهتر همه در معرض حیف و میل شدن قرار دارد.

بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان می گوید: میلیاردهادالر کمک مالیه دهندگان امریکایی در معرض خطر حیف و میل شدن قرار دارد، مگر اینکه راهکار های بهتر نظارت از آن به اجرا گذاشته شود.

 

بازرس ویژه امریکا که از مصرف کمک های مالیه دهندگان امریکایی در پروژه های بازسازی در افغانستان نظارت می کند در گفتگو با نشریه اسپوتنیک گفته است: اگر نظارت واقعی از کمک های امریکا در افغانستان صورت نگیرد، همه ی این کمک ها حیف و میل خواهند شد .

 

پیش از این گفتگو، جان سپکو در واشنگتن درمورد بزرگترین چالش های که خطرهدر رقتن کمک ها را تقویت می کند سخن گفته بود .

جان ساپکو بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان میگوید “وضعیت امنیتی خراب شده است. سه سال پیش من می توانستم به سراسر افغانستان سفر کنم، اما حالا حتی یک و نیم مایل سفر کرده نمی توانم.”

اقای سپکو همچنان از خوبی ها و مشکلات حکومت وحدت ملی یاد می کند .

آقای ساپکو میگوید “خوبی آن این است که ما حکومت وحدت ملی را داریم و من برای نخستین بار محتاطانه خوشبین هستم، زیرا ما دولتی را حالا داریم که می خواهد کاری انجام دهد، با فساد مبارزه کند و کار های زیادی را انجام دهد. مشکل آن این است که هنوز وزیر دفاع و دادستان کل نداریم. بسیار مشکل است که در فصل نبرد، وزیر دفاع نباشد و وقتی بخواهید با فساد مبارزه کنید، دادستان کل نداشته باشید.”

سیگر یا اداره بازرس ویژه امریکا پیش از این نیز حیف و میل کمک ها و فساد گسترده در افغانستان پرده برداشته است که به گفته ساپکو که بخش از کمک ها در ساخت پل ها، مکاتب و مراکز صحی خیالی و فساد در قرارداد ها، هدر رفته است.

Trending

خروج از نسخه موبایل