جهان

از ۷۶مین سالروز بمباران هسته‌ای در جاپان یاد بود به عمل آمد

Published

on

Social Media
(Last Updated On: اسد ۱۸, ۱۴۰۰)

از ۷۶مین سالیاد بمباردمان اتمی امریکا بر شهر ناگاساکی  جاپان گرامی داشت به عمل آمد. 

در این مراسم یوشیدی سوگا نخست وزیر جاپان و بیش از ۵۰۰ اشتراک کننده شرکت کردند و از جان باختگان آن حادثه یاد بود به عمل آوردند.

ایالات متحده امریکا در سال ۱۹۴۵ میلادی با هواپیمای بی-۲۹ دو بمب اتمی به نام مستعار «پسر کوچک» را بالای شهرهای هیرو شیما و ناگاساکی جاچان پرتاب کرد که در نتیجه ده ها هزار نفر را به کام مرگ برد.

یوشیدی سوگا نخست وزیر جاچان گفته است: “من می خواهم همدردی و تسلیت خود را برای قربانیان بمب اتمی ابراز کنم. همچنین می خواهم با کسانی که هنوز از عوارض پس از تابش اشعه آن رنج می برند، ابراز همدردی قلبی کنم.”

نخست وزیر جاپان ظاهرا همه را بخشیده است و او حالا تمرکز روی مبارزه با کرونا که دامن‌گیر کل جهان است کند. آقای سوگا از جهان دعوت می کند که محو این ویروس همه تلاش شان را به خرج دهند.

آقای سوگا میگوید: “جهان با چالش جدید عفونت های کرونا ویروس روبرو است و نبرد با ویروس برای غلبه بر آن ادامه دارد. ما تمام تلاش خود را برای غلبه بر این بیماری عفونی به کار خواهیم بست. تا بتوانیم در اسرع وقت به زندگی روزمره ایمن و سرزنده بازگردیم.”

بر آورد شده است که نزدیک به ۲۱۰ هزار نفر در این حمله هلاک شدند و بیش از ۱۵۰ هزار تن دیگر زخم برداشتند. بسیاری از افراد حتی با گذشت سال ها ازین حادثه درین دو شهر از اثر اشعه های بمب اتمی در معرض امراض گوناگون قرار دارند.

Trending

خروج از نسخه موبایل