خبرهای تازه

استقبال شورای ملی از ایجاد کمیسیون بررسی انتقال برق ۵۰۰ کیلو ولت

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان قبل از ظهر روز یکشنبه با هیات رهبری و اعضای شورای ملی در نشست مشورتی اشتراک کرد.

در خبرنامه ای که از سوی ریاست جمهوری به نشر رسید، رئیس جمهور کشور خاطر نشان کرد که فیصله انتقال برق ۵۰۰ کیلو ولت سه سال قبل از سوی کابینه افغانستان صورت گرفته بود. در آن زمان به اساس پیشنهاد اسماعیل خان و منظوری مرحوم مارشال فهیم، هیئت های موظف مسیر انتقال آنرا سالنگ تعیین کردند.

رییس جمهور غنی میگوید، “اگر تمام فیصله های کابینه را مشاهده کنیم، برق وعده شده به بامیان از پنج میگاوات بیشتر نبوده است و ما به اساس طرح جدید ۳۰۰ میگاوات برق به بامیان می دهیم.”

رئیس جمهور گفت که به اساس پلان قبلی برای بامیان در سال ۲۰۲۲ برق تامین می گردید، مگر ما همزمان با اننقال برق از مسیر سالنگ، برای بامیان برق بیشتر و مطمئن تر تامین خواهیم کرد.

در این نشست روسای مجلسین شورای ملی و همچنان هیات رهبری و اعضای شورای ملی، از طرح ایجاد کمیسیون بررسی انتقال برق ۵۰۰ کیلو ولت استقبال کردند و خاطر نشان نمودند که در مطابقت به قانون اساسی خواهان تامین عدالت و انکشاف متوازن می باشند.

عبدالرووف ابراهیمی رئیس ولسی جرگه هماهنگی میان سه قوه را مهم دانسته و به نماینده گی از ولسی جرگه حمایت خویش را از برنامه ها و پروژه های ملی حکومت اعلام کرد و افزود که تقابل در برابر برنامه های ملی، مردود است.

فضل هادی مسلمیار رئیس مشرانو جرگه نیز گفت که موقف مشرانو جرگه در رابطه به انتقال برق ۵۰۰ کیلو ولت واضح است، ما انتقال برق مذکور را از مسیر تعیین شده می خواهیم و همچنان خواهان انکشاف متوازن می باشیم.

Trending

خروج از نسخه موبایل