1393انتخابات

استقبال مجامع بین المللی ازایجاد حکومت وحدت ملی

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

تیم ارزیابی انتخابات اتحادیه اروپا از امضای موافقتنامه میان دو نامزد ریاست جمهوری برای ایجاد یک حکومت وحدت ملی واینکه نتایج انتخابات دور دوم ریاست جمهوری توسط کمیسیون مستقل انتخابات اعلام گردید و متاقباً از روند شمارش ارا، که تحت نظر سازمان ملل انجام گرفت، اظهار امیدواری می نماید.. از جانب دیگر اتحادیه اروپا ازینکه کمیسیون مستقل انتخابات ارقام شمارش ارا را اعلام نکرد ابراز نا خرسندی کرد.

رئیس تیم ارزیابی اتحادیه اروپا اقای تاجس بیرمن گفت”. موافقت سیاسی میان دو نامزد با عث ایجاد یک دولت در اینده و تقسیم قدرت گردیده است آانهم البته بعد از پروسه تفتیش قبول ناشده. من عمیقاً  این اقدام با ارزش سیاسی را که باعث ثبات و امنیت در کشور میشود را خوش امدید میگویم با این حال نسبت به اعلان بالا بودن  تقلب درین پروسه مخالف هستم  که نشاندهنده   بی احترامی  به اراده  حد اکثر از افغانهاست  بخصوص انعده از زنان و مردان که با قبول خطر های بیشمار روانه صندوق های رای شدند و رای شان را استعمال کردند و مهمتر ازینکه رای ریخته شده از جانب انها در انتخابات اینده  با روند شفاف مورد شمارش قرار گرفت.

در نتیجه کمیته ارزیابی اتحادیه اروپا از اعلام این موافقنامه سیاسی استقبال نموده  وامید واراست  که رهبران جدید افغان برای ایجاد اصلاحات  عمیق ومهم در انتخابات آینده در سال 2015 سعی و تلاش به خرچ دهند.

Trending

خروج از نسخه موبایل