اخبار ساحوی

استقبال ناتو از آغاز دوباره گفتگو های صلح میان امریکا و طالبان

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)
 

ینس ستولتنبرگ، دبیر کل ناتو در دومین روزنشست سران پیمان اتلانتیک شمالی یک بار دیگر بر دوام حضور نیرو های این پیمان در افغانستان تاکید کرد.

اقای ستولتنبرگ از تلاش ها برای کاهش خشونت و اتش بس برای از سرگیری گفتگو های صلح نیز استقبال می کند و تنها راه رسیدن به صلح را گفتگوی سیاسی می داند.

دبیر کل ناتو می گوید: “من از تلاش ها برای از سرگیری گفتگو های صلح حمایت می کنم ، چون ما باور داریم که نیاز به یک راه حل سیاسی در افغانستان داریم. ایالات متحده با تمامی شرکا خود در ناتو، در جریان این روند مشوره کرده است. “

از نظر دبیر کل ناتو بهترین راه رسیدن به یک توافق قابل اعتماد با طالبان نیرومند سازی نیروهای افغان است.

ینس ستولتنبرگ می افزاید: ” ما به ادامه حمایت مان از افغانستان متعهد هستیم و آرزو داریم که توافق صلح یک توافق قابل اعتماد باشد. ما شدیدا باور داریم، بهترین شیوه که ناتو می تواند از افغانستان حمایت کند اموزش، کمک ومشوره دهی به نیروهای افغان است.”

نماینده ملکی ناتو هم توانمندی نیرو های افغان را بیشتر از گذشته می داند و تاکید می ورزد که طالبان در میدان جنگ پیروز شده نمی توانند.

نیکلاس کی، نماینده ارشد ملکی ناتو در افغانستان می گوید: ” ناتو مطمین است که طالبان در میدان جنگ پیروز شده نمی توانند و انها خود هم می دانند که در میدان جنگ پیروز شده نمی توانند چون نیروهای امنیتی افغان نیرومند و با ظرفیت شده اند.”

گفته می شود سفر خلیلزاد به کابل نشانه ی جدی از از سرگیری گفتگو ها میان نمانیده ویژه امریکا و طالبان است.

Trending

خروج از نسخه موبایل