اخبار ساحوی

اسحق رهگذر با توافق نور بعنوان والی جدید بلخ انتخاب شد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

منبعی در ارگ ریاست جمهوری خبر داده است که عطا محمد نور، والی مستعفی بلخ، پس از گفتگوها با هیئت مذاکره کننده حکومت بر سر گزینش محمد اسحق رهگذر بعنوان والی بلخ به توافق رسیده است.

این منبع حکومتی به آریانا نیوز گفته است که رییس جمهور، نامزدی فرهاد عظیمی و میرویس بلخی از افراد نزدیک به آقای نور را به کرسی وزارت معارف پذیرفته است. اما نامزدی عبدالستار مراد به کرسی وزارت اقتصاد هنوزهم میان دو طرف حل نشده است.

در همین حال منیر احمد فرهاد، سخنگوی عطا محمد نور اظهار نمود که در روز های نزدیک توافق میان اقای نور و کاخ ریاست جمهوری نهایی خواهد شد.

آقای فرهاد گفت: “اختلافات رو به حل شدن است و در آینده نزدیک به یک توافق دست پیدا میکنیم. در مذاکرات روی موضوعات مختلف بحث شده و امیدواریم که عملی شود.”

اما انجینیر داوود، والی معرفی شده بلخ از سوی رییس جمهور  که از سه ماه به این سو در کابل به سر میبرد و حقوق اش را بدون کار دریافت کرده می گوید که رهبران حکومت از معرفی رسمی او به عنوان والی بلخ اطمینان داده اند.

فیروز ایثار، سخنگوی انجینر داوود اظهار نمود: “این چنین تصمیمی وجود ندارد. این یک شایعه است. اما اگر فرضاً وجود داشته باشد، انجینر صاحب هیچ گاه در برابر تصامیم حکومت ایستاده گی نمیکند.”

منبع حکومتی به آریانانیوز اضافه کرد که عطا محمد نور از پیشرط هایش برای حزبی شدن مجلس نمایندگان و توزیع شناسنامه های برقی بر اساس قانون ثبت احوال نفوس در مذاکره با کاخ ریاست جمهوری گذشته است. تا روز های انگشت شمار دو طرف نهایی شدن توافقات شان را همگانی خواهند ساخت.

احمد سعیدی، اگاه سیاسی تصریح نمود: “والی نور با رییس امنیت ملی و عبدالسلام رحیمی مذاکرات داشته اند. اما تصمیم گیرنده اصلی رهبری حزب جمعیت است. معلوماتی که من دارم اینست که تفاهم شده، اما هنوز نهایی نشده است. “

کاخ ریاست جمهوری سه ماه پیش استعفای عطا محمد نور را را اعلام کرد اما آقای نور به این تصمیم ارگ واکنش نشان داده و استعفا اش را منتفی دانست. با انکه کاخ ریاست جمهور با اقای نور چندین بار وارد مذاکره شد اما نتایج این مذاکرات تا کنون بگونه رسمی روشن نشده است.

گزارشگر: فواد ناصری

 

Trending

خروج از نسخه موبایل