خبرهای تازه

اسدالله خالد: ارتش حالت تهاجمی به خود می‌گیرد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

اسدالله خالد با ورود به وزارت دفاع ملی اعلام کرد که ارتش از حالت دفاعی بیرون میشود و کل نیروی ارتش به شمول کوماندوها وارد عملیات های ضد هراس افگنی خواهند شد.

اسدالله خالد، سرپرست وزارت دفاع در بدو ورودش به این وزارت از سربازان ارتش می‌خواهد که در برابر دشمن بی رحم و خشن باشند.

اسدالله خالد سرپرست وزارت دفاع میگوید که پس از این شعار «سر می دهم و سنگر نمی دهم» را باید تعییر داد؛ بعد از این هم سر شان را بزنید و هم سنگر شان را بگیرید.

اسد الله خالد با این بینش به ارتش آمده که با فشاری نظامی، طالبان  را به صلح بکشاند. او میگوید که ارتش دیگر در حالت دفاعی نخواهد بود و کل نیروها به شمول نیروهای ویژه به مخفیگاه های هراس افگنان خواهند رفت و آنان را سرکوب خواهند کرد.

سرپرست وزارت دفاع می‌افزاید: “باید به لانه های دشمن برویم از حالت دفاعی بیرون شویم، به مخفیگاه های آنان برویم و ابتکار عمل را به دست بگیریم.”

آقای خالد از آنچه که در وزارت دفاع میگذرد، اصلا خشنود نیست؛ و پافشاری میکند که به سهمیه بندی قومی و نارسایی به سربازان در وزارت دفاع پایان می‌دهد.

در همین حال مشاور شورای امنیت ملی می‌گوید که اولویت دولت مدیریت جنگ و سرکوب قاطعانه و مسوولانه گروه های مسلح مخالف دولت به شمول طالبان است.

حمد الله محب مشاور شورای امنیت ملی ابراز می‌کند: “به جای مخالفت های سیاسی و تعاملات، حالا برای ما «مدیریت جنگ» اولویت دارد.”

این در حالی است که در روز های پسین فشار های نظامی بر هراس افگنان به ویژه طالبان افزایش چشم گیری داشته است. انتظار می رود که این فشار ها با آمدن اسدالله خالد به وزارت دفاع ملی افزایش یابد و معادله جنگ تغییر کند.

Trending

خروج از نسخه موبایل