علم و تکنالوژی

اسرائيل از حمله سایبری بزرگ به شبکه‌ سایت‌های دولتی این کشور خبر داد

Published

on

(Last Updated On: حوت ۲۴, ۱۴۰۰)

رسانه‌های اسراییل شام‌گاه روز گذشته (۲۳حوت) اعلام کردند در “بزرگ‌ترین حمله‌ی سایبری که تا کنون علیه این کشور انجام شده”، وبسایت‌های وزارت‌خانه‌ها و نهادهای دولتی این کشور هک شده‌اند.

مقام‌ها در حکومت اسراییل بدون اشاره به کشوری، گفته‌اند که ابعاد حمله نشان‌دهنده‌ی این است که یک دولت یا سازمان بزرگ، پشت این حمله‌است. گروه “نت‌بلاکز” که محدودیت‌های اینترنتی را در سراسر جهان رصد می‌کند، وقوع اختلال و کاهش شدید دسترسی به اینترنت در اسرایيل را تایید کرده‌است.

این گروه که محدودیت‌های اینترنتی را در سراسر جهان رصد می‌کند، وقوع اختلال و کاهش شدید دسترسی به اینترنت در اسرائيل را تایید کرده و نوشته است که پس از وقوع این اختلالات، شبکه دولتی میزبان سایت‌های اسرائيلی در سطح بین‌المللی از دسترس خارج شد.

به گزارش رسانه‌های اسرائیل، یوعاز هندل، وزیر ارتباطات این کشور، همراه با مسئولان ستاد ملی سایبری اسرائیل، پس از وقوع این حمله یک نشست ویژه تشکیل داده‌ است.

تا کنون اختلال در وبسایت‌های وزارت‌خانه‌های کشور، خارجه، عدلیه، کار و رفاه اجتماعی، صحت و درمان و حتی دفتر نخست‌وزیری گزارش شده است ولی سایت‌های وزارت دفاع، ارتش و سازمان‌های امنیت اسرائیل در میان سایت‌های هک شده نیست، زیرا سامانه‌های داخلی جداگانه دارند.

Trending

خروج از نسخه موبایل