جهان

اسرائیل حملات بر غزه را از سر گرفت

Published

on

(Last Updated On: قوس ۱۰, ۱۴۰۲)

اردوی اسرائیل حملات خود را در غزه از سر گرفت و جنگ شدید روز جمعه در این منطقه گزارش شد.

وقفه هفت روزه که از ۲۴ نومبر آغاز و دو بار تمدید شد، امکان تبادل ده ها اسیر در غزه را با صدها اسیر فلسطینی فراهم و ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه را تسهیل کرد.

به گزارش رویترز، یک ساعت قبل از پایان آتش بس در ساعت ۷ صبح، اسرائیل اعلام کرد که یک راکت پرتاب شده از غزه را رهگیری کرده است.

هیچ اظهارنظر فوری از سوی حماس یا پذیرفتن مسئولیت این پرتاب وجود ندارد.

رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که حملات هوایی و توپخانه‌ای اسرائیل در سراسر این منطقه پس از پایان آتش‌بس، از جمله در رفح، نزدیک مرز با مصر، انجام شده است.

در خان یونس، در جنوب نوار غزه، یکی از شاهدان رویترز گفت که می‌توانست صدای فیرهای سنگین را بشنود و دود در شرق شهر را مشاهده کند. وی افزود که مردم از منطقه به کمپ‌ها در غرب خان یونس می‌گریختند.

الجزیره گزارش داد که تعدادی از مردم در حملات اسرائیل کشته و زخمی شدند.

اردوی اسرائیل تایید کرد که جت هایش به اهداف حماس در غزه حمله کرده اند.

دفتر بنیامین نتنیاهو، صدر اعظم اسرائیل، اعلام کرد که با از سرگیری درگیری‌ها، اسرائیل متعهد به دستیابی به اهداف خود در جنگ است.

تصاویر در شبکه های اجتماعی نشان می‌دهد که دود بزرگی بر فراز کمپ متراکم جبالیه در غزه بلند شده است.

اسرائیل قسم خورده است که حماس را که بر غزه حکومت می‌کند، در واکنش به حمله این گروه در هفتم اکتوبر، که در آن ۱۲۰۰ نفر را کشتند و ۲۴۰ نفر را اسیر گرفتند، نابود کند.

اسرائیل با بمباران شدید و تهاجم زمینی به این حمله واکنش نشان داد. مقامات صحت فلسطین می‌گویند بیش از ۱۵ هزار نفر در غزه کشته شده اند.

Trending

خروج از نسخه موبایل