خبرهای تازه

اسلام آباد بر ضد شورشیان که تهدید علیه افغانهاست مبارزه جدی ندارد: اولسن

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

نماینده ویژه امریکا برای افغانستان وپاکستان می گوید اسلام آباد برضد شورشیان که تهدید علیه افغانها است مبارزه جدی ندارد ، این دیپلومات امریکایی با آنکه اسلام آباد را از بهر نداشتن سیاست ثابت در منطقه انتقاد می کند تاکید دارد که پاکستان از مبارزه با افراط گرایی وانزوای جهانی یکی را باید بپذیرد.

در همین حال رییس کمیته روابط خارجی سنای امریکا برای بررسی پالیسی های پانزده ساله واشنگتن در برابر کابل می گوید پاکستان در برابر منافع امریکا ایستاده و روند صلح با طالبان را به چالش کشیده است.

عدم مبارزه پاکستان برضد هراس افگنی اصل ادعایی سناتوران امریکایی

احساسات ضد پاکستان در کنگره امریکا رو به رشد است به تازگی انتقاد ها در سنای امریکا ازپاکستانی روز پنجشنبه بار دیگر بالا گرفت، آنهم زمانی که به باور برخی از سیاسیون پاکستان در انزوای منطقه یی قرار دارد.

اکنون پاکستان اسیر دوراهی مبارزه با افراط گرایی و انزوای جهانی شده است نمایند ویژه امریکا برای افغانستان پاکستان می گوید پاکستان از ان دو راه موجود یکی را باید انتخاب کند.

ریچارد اولسن نماینده آمریکا برای افغانستان وپاکستان میگوید ” اسلام آباد با شورشیان که برای افغانها و منافع ایالات متحده تهدید هستند مبارزه صادقانه نمی کند پاکستان مجبور است شورشیانی که برای منافع همسایه های این کشور نگرانی ایجاد می کنند ،بدون تبعیض آنان را هدف قرار دهد و باید گفت تازمانی پاکستان یک تغیر قاطع در پالیسی هایش به میان نیاورد مبارزه آن کشور با تروریزم با پیروزی همراه نخواهد شد”.

اولسن باآنکه از اعتماد کامل در برابر پاکستان حرف نمی زند اما از این کشور می خواهد برضد طالبان و شبکه حقانی که از خشن ترین نیروهای جنگی پاکستانی اند مبارزه جدی کند.

ریچارد اولسن نماینده امریکا برای افغانستان وپاکستان گفت” ما به این خواست از پاکستان ادامه خواهیم داد که در برابرشبکه حقانی و گروه طالبان اقدام قوی اتخاذ کند فکر کنم برخی نشانه های وجود دارد که پاکستان برخی اقدام ها را انجام داده اما فکر می کنم خوب نخواهد بود که گفته شود چنین اقدام ها باعث شکست شورشیان شده است .”

رییس کمیته روابط خارجی سنای امریکا در اینجا از یک بازی فوق العاده دوگانه اسلام آباد سخن می زند.

باب کوکرسناتورامریکایی میگوید ” پاکستان در آوردن ثبات منطقه نقش برازنده ای دارد اما این کشور همیشه با امریکا برخورد دوگانه دارد و این برخورد دوگانه خود را در روند صلح افغانستان با طالبان ادامه داده است و به یقین که پاکستان بر ضد منافع امریکا از طریق حمایت از شبکه حقانی کار می کند.”

پیش از این بارها ارتش اداره استخباراتی پاکستان از سوی افغانستان وامریکا به حمایت از هراس افگنی متهم شده است اما مقام های ارشد در اسلام آباد همواره این اتهام را بی بنیاد خوانده و مدعی اند که پاکستان خود قربانی هراس افگنی می باشد.

گزارشگر: علی اصغری

Trending

خروج از نسخه موبایل